Kisfilmekkel a vírust kihasználó csalók ellen

A csalók már készülnek arra, hogy a fertőzések világszerte tapasztalt emelkedésével újra kijárási korlátozásokat rendelhetnek el. Hogy az online vásárlással, karanténnal kapcsolatosan senkit ne károsíthassanak meg, a bűnmegelőzési szakemberek kész stratégiával várják az esetleges újabb veszélyhelyzetet.

Végh Attila
2020. 07. 24. 9:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács őszre felfrissíti a nagy sikerű Csalóakadémia című sorozatát. A tavaly októberben indult projektben a háromperces kisfilmekből eddig öt rész készült el. Az első kisfilmben a csalók hazugságaira hívják fel a figyelmet, a másodikban a szélhámosok kedvelt álruháira. Készült egy kisfilm az unokázós csalókról és az átveréses helyzetekről, a bűnözők kedvenc trükkjeiről. A szakemberek a tavaszi pandémiás helyzetre is azonnal rea­gáltak, az április elsején bemutatott, a rendkívüli helyzetet kihasználó csalásokra figyelmeztető filmjüket már 317 ezren látták. A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnöke, Hatala József nyugalmazott rendőr altábornagy – volt országos rendőrfőkapitány – a Magyar Nemzetnek elmondta, azonnal tudtak reagálni a veszélyhelyzetre. – A labdarúgó Európa-bajnokság magyarországi mérkőzéseire akartunk készíteni egy, a nézőtéri szurkolói erőszakot megelőző kisfilmet, amikor jött a hír, hogy a vírus miatt a bajnokságot elhalasztják. A film elkészítésére rendelkezésünkre álló összeget azonnal egy, a vírus miatt meghozott korlátozási rendelkezéseket kihasználó csalásokat bemutató filmre fordítottuk – nyilatkozta Hatala József. Hozzátette: a Csalóakadémia ötödik epizódja a bűnözők trükkjeit mutatta be. A korlátozó rendelkezések első napjaiban kiderült, jó volt a stratégiájuk: pontosan tudták, mivel, milyen embereket fognak célba venni a csalók.

A bűnmegelőzési tanács elnöke szerint a szórólapok kora már lejárt, egy figyelemfelhívó kampány ma már csak elektronikus formában lehet hatásos, még a csalások célpontjai, az idős emberek esetében is. Éppen ezért, a fertőzések esetleges második hullámára felkészülve a filmek mellett olyan 15 másodperces kis videók forgatásába kezdtek ismert színészek részvételével, amelyeket a nyugdíjasok által kedvelt tévéadók reklámblokkjaiban vetítenek le.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.