Még mindig nem tudni, ki a 2016-os metróbaleset felelőse

Az előkészítő ülésen a metróvezető és a forgalomirányító is azt vallotta: nem bűnös. Tárgyalás novenbertől.

Forrás: MTI2020. 07. 08. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sem a metróvezető, sem a forgalomirányító nem ismerte el a felelősségét a 2016-os Pillangó utcai metróbaleset miatt indult büntetőeljárás előkészítő ülésén szerdán a Pesti Központi Kerületi Bíróságon; az ügyben novemberre tűzte ki az első tárgyalást a bíróság.

A 2016 decemberében történt metróbalesettel kapcsolatban a két férfi ellen idén januárban emelt vádat a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetése, valamint közérdekű üzem működésének különösen nagy kárt okozó, gondatlan megzavarása miatt.

A vádhatóság azt indítványozta, hogy beismerésük esetén a két férfire próbaidőre felfüggesztett fogházbüntetést, pénzbírságot szabjon ki a bíróság, valamint tiltsa el őket a foglalkozásuktól. Ők azonban nem mondtak le a tárgyaláshoz való jogukról, ebben az esetben az ügyészség a vádiratában foglalkozástól eltiltást, valamint letöltendő szabadságvesztést indítványozott.

A Pillangó utcai felszíni megállóban 2016. december 5-én reggel egy álló metrószerelvénynek ütközött egy másik, emiatt öt utas súlyosan, tizenhat pedig könnyebben megsérült.

A baleset reggelén a pályaszakaszon a legnagyobb megengedett sebesség 70 kilométer/óra volt, az idő párás, fagypont alatti volt, a pálya csúszott, a falevelek és a növényi hulladékok pedig tovább csökkentették a tapadást.

A forgalomtorlódásról és a csúszásveszélyről a forgalomirányító tájékoztatta a megállóhoz érkező metrószerelvény vezetőjét, és utasítást adott a biztonsági rendszer által vezérelt kézi üzemmód használatára. A vád szerint a forgalomirányító azonban nem rendelt el sebességkorlátozást annak ellenére sem, hogy ez a többi vezető által szolgáltatott adatok alapján szükséges és indokolt lett volna.

A vádirat rögzíti azt is, hogy a vezető az Örs vezér terétől a Pillangó utcai megálló felé a forgalmi körülményeknek megfelelő, legfeljebb 28 kilométer/órás sebesség helyett 57 kilométer/órával haladt. Emiatt fékezéskor a szerelvény megcsúszott, és a vészfékezés ellenére sem tudott időben megállni, nekiütközött a megállóban utascserére váró metrónak.

A baleset miatt a vonal egy szakaszán reggeltől a délután végéig nem járt a metró, a közlekedést negyvenöt pótlóbusz biztosította, ami mintegy kétmillió forint pluszköltséget okozott. A forgalom szünetelése körülbelül 94 ezer utast érintett, a két sérült szerelvény javíttatása pedig több mint százötven millió forintba került.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.