Dunavarsányban kampányolt Jószai Teodóra, a DK szigetszentmiklósi politikusa, aki Pest megye 8. számú választókerületének országgyűlési mandátumáért szállt ringbe a baloldali előválasztáson. A Dobrev Klára és Gyurcsány Ferenc támogatását élvező Jószai Teodórának van is esélye, hogy egymással marakodó vetélytársait legyőzze, és a baloldal közös jelöltje legyen a jövő évi választásokon, mert pillanatnyilag az ő támogatottsága a legmagasabb.
A baloldali politikus – aki egyébként újnak számít a helyi közéletben – azért látogatott a Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonal két oldalán fekvő közeli Dunavarsányba, hogy a kormányzat által megkezdett Budapest–Belgrád vasútvonal fejlesztését kritizálja. „Ez egyértelmű. Azonban számos olyan részletkérdés foglalkoztatja az itt élőket, amelyekre a kormány mai napig nem adott választ. Én az érintettekkel folyamatosan egyeztetve feltettem ezen aggasztó kérdéseket. Az ellenzéki előválasztás DK-s képviselőjelöltjeként Pest megye 8. egyéni választókerületben, Vadai Ágnes segítségével intéztem kérdést közvetlenül Orbán Viktorhoz” – írja posztjában a politikus, majd felsorol néhány kérdést. Nem teljesen érthető, miért kellett Jószai Teodórának egészen a miniszterelnökig mennie.
Dunavarsány polgármestere, Gergőné Varga Tünde egy évvel korábban, 2020 májusában ugyanezeket a kérdéseket tette fel az illetékeseknek, és választ is kapott a MÁV-tól, az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól és a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-től, ráadásul ezek a dokumentumok könnyen megtalálhatóak Dunavarsány honlapján.
A Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vonalat az Osztrák–Magyar Monarchia idején, az 1880-as évek elején azért kezdték építeni, hogy gyors kapcsolat jöjjön létre Bácskával, illetve azon keresztül a balkáni területekkel. A környéken élők jól tudják, hogy a vonal elöregedett, korszerűtlen, szinte minden napra jut egy felsővezeték-szakadás, egy pályasérülés, egy váltó meghibásodása – ezt egy egyszerű Google-kereséssel is ellenőrizhetjük, a kereső tucatjával dobja fel az elmúlt hónapok híreit ilyen esetekről. Pedig a vonal az elővárosi közlekedés egyik olcsó és kényelmes eszköze. A fejlesztés nyilvánvalóan javítani fog a jelenlegi helyzeten.