Hónapok óta töretlenül vezet a Fidesz, sőt előnyüket még növelni is tudták a kormánypárti politikusok. Az elmúlt héthez képest növekvő interakciószámokat tapasztalhatunk a jobboldali politikusoknál, viszont stagnálást és visszaesést láthatunk a baloldalon – írja a Mandiner.
Márki-Zay Péter hiába hirdetett kétszer annyit (13 milliót), mint egy héttel ezelőtt, az interakciószámai 11 ezerrel visszaestek. A botrányos kijelentésekkel tűzdelt kampány és a társadalmi csoportokat megsértő megszólalások minden mérhető jel szerint lefelé tartó spirálba lökték Márki-Zay Péter közösségi médiás eredményeit, Márki-Zay pedig magával rántotta a teljes baloldali blokkot is, amely jelentősnek mondható, 68 ezer interakciós zuhanást könyvelhetett el egyetlen hét alatt.
Ezzel szemben a jobboldali top 10 szereplői viszont 80 ezer interakciós növekedésnek örülhetnek és egyre aktívabb követőtábort tudhattak maguk mögött.
A hivatalos oldalakat vizsgálva ismét látványos előnnyel zárta a hetet a Fidesz, és mindezt egy forint hirdetési költés nélkül érte el. Ha figyelembe vesszük azt, hogy Márki-Zay Péter hiába duplázta hirdetési keretét, az interakciószámai így is visszaestek, akkor ismét megdőlni látszik a sokszor hallott baloldali érvelés, amely szerint a magasabb hirdetési költségvetésben keresendő a jobboldal Facebook-sikereinek oka.
A hirdetések fontos szerepet játszanak ugyan, de a lájkok és megosztások arra a tartalomra érkeznek, amelyekkel az emberek egyetértenek, és hiába hirdet többet Márki-Zay vagy az Ezalényeg, ha nem jó a tartalom, abból nem lesz lájk – vonja le a következtetést a Mandiner.
A véleményvezérek és mémoldalak versenyében elképesztő, 200 ezer interakciót is meghaladó növekedést produkált a jobboldali blokk egy hét alatt, így ismét a kétharmados interakcióoszlás közelében járnak a jobboldali online bozótharcosok. Márki-Zay Péter vesszőfutása folyamatos témaellátást biztosít a nemzeti oldalnak, így a baloldal megmondóemberei és oldalai csak kullognak az események után.
Vezető politikusok
Jobboldali győzelemmel zárult a politikusok versenye, ráadásul az előnyüket is növelték az elmúlt héthez képest. Orbán Viktor szinte darabra pontosan ugyanannyi interakciót gyűjtött, mint egy héttel korábban, és toronymagasan kiemelkedett a politikusok mezőnyéből.
Ahogy mondani szokták: a miniszterelnök nem tud hibázni, legyen szó a kormányzati döntések kommunikációjáról vagy egy egyszerű süteményvásárlásról, Orbán Viktor interakciószámait senki sem tudja megközelíteni– olvasható a Mandiner összesítésében.
Érdekesség és a baloldal számára nem sok reménnyel kecsegtető tény, hogy a miniszterelnök kifejezetten kevés bejegyzéssel van jelen a közösségi médiában, mégis uralja a mezőnyt.
A kampányhajrában mindez óriási növekedési potenciált jelenthet Orbán Viktornak, így az igazán kiugró eredményeket még csak később láthatjuk tőle.
Az elmúlt hét külpolitikai nagyüzeme kifejezetten jót tett Szijjártó Péternek, aki második helyen zárt a jobboldalon. A munkabírásáról elhíresült miniszter 205 ezer interakciójával még a baloldal miniszterelnök-jelöltjét is lehagyta.
Dobogós helyezést ért el Zsigmond Barna Pál és visszatért a top 10-be Kocsis Máté. A korábban könnyedebb témákban utazó kormányszóvivő, Szentkirályi Alexandra egyre nagyobb hangsúlyt fektet a kormányzati intézkedések kommunikációjára és az eredmények bemutatására, ezzel ismét bekerült a 10-es listába.
Gyurcsány Ferenc kikerült, Dobrev Klára bekerült a baloldali top 10-be, de ezt leszámítva szinte csak marginális helycserék szintjén figyelhető meg változás elemzésünk baloldali oszlopában: iránytalan témaválasztás és lefelé tartó eredményesség jellemezte a baloldal közösségi médiás jelenlétét az elmúlt héten.
Ahogy a bevezetőben is említettük, egyetlen hét leforgása alatt 68 ezer interakciós zuhanást szenvedett el a baloldali blokk,amelyen Márki-Zay Péter 13 millió forintot közelítő költekezése valószínűleg csak tompítani tudott.
Összességében elmondható, hogy egy fegyelmezett kampány nyitányát és egy egyre lelkesebb jobboldali tábort láthatunk az egyik oldalon, miközben egy szétesett, lefelé tartó spirálba keveredett baloldali blokkot a másikon.
Hivatalos oldalak
A hivatalos oldalakat egészében vizsgálva látható, hogy a kormányzati oldal és a Fidesz Facebook-oldala ezúttal is dominálta a meglehetősen egyhangú versenyt. A baloldalon a hét egyetlen nyertese a DK volt, amely 25 ezer interakcióval növelte teljesítményét.
A jobboldalon a KDNP oldalán némi passzivitás jelentkezett, hiszen korábban a legtöbb baloldali pártot is maguk mögé utasították, de az utóbbi hetekben visszaesett az önálló tartalomgyártás.