Bevált az új ügyeleti rendszer, egyszerűsödött a betegellátás

A Hajdú-Bihar vármegyében február 1-jén bevezetett új, egységes alapellátási ügyeleti rendszerrel egy érthető, átláthatóbb és a betegeket jobban segítő rendszer jött létre – mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára hétfőn Budapesten egy sajtótájékoztatón.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 02. 17. 12:05
20221021 Hajdúszoboszló Egy ember lett rosszul, egy pad közelében, a kiérkező mentők nem tudták megmenteni a bajba jutott ember életét. Fotó: Tóth Imre TI Hajdú-Bihari Napló Fotó: TÓTH IMRE
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rétvári Bence hozzátette: a rendszer bevezetésénél az egyszerűség, a gyorsaság és az orvosi ellátás könnyebb elérhetősége volt a szempont.

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó is arról beszélt, hogy a 1830-as hívószám bevezetése az egészségügyi ellátás hatékonyságát és gyorsaságát célozza.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója úgy értékelt: a február 1-jétől működő rendszer első két hetének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a rendszer kiválóan működik. Jelezte, március 1-jétől Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében élesítik az új ügyeleti rendszert.

Miként lapunk is megírta, az új ügyeleti ellátás az Országos Mentőszolgálaton belül, külön egységekkel, gépjárművekkel, szakemberekkel és személyzettel fog működni, amelyet a 1830-as központi telefonszámon lehet majd hívni.

Ezen a számon hétköznap 22 óra és másnap reggel 8 óra között, szombat, vasárnap és ünnepnapokon 14 óra és másnap reggel 8 óra között lehet segítséget kérni.

A mentőszolgálat korábbi tájékoztatása szerint a 1830-as telefonszám mellett továbbra is működik a korábbi, Hajdú-Bihar vármegyei 06/52-506-303-as szám is. A 1830-as számon a mentők szakembere fogadja a hívást, és az ügyeleti időben hirtelen jelentkező, illetve súlyos egészségi problémák esetére magas szakmai színvonalú és biztonságos megoldást biztosít. A hívások kezelése rögzített vonalon, beteg- és minőségbiztosítási szempontokból visszakövethetően, az aktuális szakmai betegosztályozási (triázs-) irányelveknek megfelelően történik.

Borítókép: 2022. október 21. Hajdúszoboszló (Fotó: Tóth Imre Hajdú-Bihari Napló)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.