Újabb bírságot kell fizetnie a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) szabálytalan közbeszerzési eljárás miatt: mintegy hatvanmillió forintra büntették őket
− hívta fel rá a figyelmet Facebook-posztjában a budapesti Fidesz. Szerintük így nem csoda, hogy nem marad pénz Budapesten.
Mint írták: most a jegykiadó automaták gyártásáról, szállításáról és üzemeltetéséről szóló tenderbe tört bele a bicskájuk. A Lánchíd felújítása miatt pedig újabb bírság várható, ugyanis nem voltak képesek időben bejelenteni az alvállalkozókat.
Ennyi a baloldal mérlege: folyamatosan hibáznak, a szabálytalanságokat egyszerűen nem tudják vagy nem akarják elkerülni. Az újabb bírsággal együtt eddig már összesen csaknem háromszázmillió forint ment el a szabálytalan közbeszerzések miatt
− emelte ki a budapesti Fidesz posztjukban, majd feltették a kérdést:
Főpolgármester úr, nem olyan tanácsadókkal kellene inkább körülvennie magát, akik nem talicskázzák szét a pénzt, hanem munkájukkal segítik Budapest fejlődését, gyarapodását?
A BKK álláspontja
A fővárosi cég szerint fontos információt hallgatott el a budapesti Fidesz, amikor a bírságról beszámolt, cikkünk megjelenése után ezt lapunk irányába is jelezték.
Mint írták, a Budapesti Közlekedési Központra a Közbeszerzési Döntőbizottság annak ellenére szabta ki a 30+30 millió forintos bírságot, hogy határozatában maga is elismerte, hogy a BKK helyesen járt el a jegykiadó automatákkal (TVM-ekkel) kapcsolatos közbeszerzés kiírásakor, hiszen a szolgáltatás zavartalanságát csak így tudta biztosítani, illetve a legköltséghatékonyabb megoldást választotta.
Felidézték: „Egyetértett az ajánlatkérővel és a kérelmezettel abban a Döntőbizottság, hogy a szoftver hibás működése miatt olyan kényszerhelyzet állt elő, amely a vizsgált szerződésmódosítást az eredeti szerződéssel elérni kívánt cél elérése érdekében szükségessé tette” – írta a Közbeszerzési Döntőbizottsága határozatában. Egy másik dokumentumban a Közbeszerzési Hatóság úgy fogalmazott: „a Keretmegállapodás módosításának időpontjában a TVM készülékek a Nyertes ajánlattevő birtokában voltak, a Nyertes ajánlattevő által történő javítás jelentette a legköltséghatékonyabb és leggyorsabb megoldást Ajánlatkérő számára más gazdasági szereplőkkel való szerződés megkötése helyett.”
A BKK az ügyben fellebbez a Fővárosi Törvényszéknél a bírság ellen.
Borítókép: A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ügyfélszolgálata (Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László