„De igen, lehetséges! Amikor a nyáron kiderült, hogy felgyorsult az 1-es vasúti fővonal állapotromlása, három lehetőség állt előttünk. Kockáztatjuk az utasbiztonságot, de változatlanul közlekedünk tovább. Védjük az utasok biztonságát, ezért új és újabb lassújelekkel korlátozzuk a sebességet – végül akár 40 km/órára. Vagy leállítjuk a vasúti közlekedést és azonnal hozzáfogunk a felújításhoz” – írja Lázár János építési és közlekedési miniszter hivatalos közösségi oldalán.
Hozzátette: „Nem volt senki, aki az elsőt válaszotta volna. De olyan is kevés akadt, aki az utóbbit. »Nem lehet. Nincs rá forrás. Ekkora vonatpótlást még sosem csináltunk. Kevés az idő egy ekkora vállalkozáshoz«, mondták a kétkedők és a huhogók.” A közlekedési miniszter így folytatta:
Megcáfoltuk őket. Bebizonyítottuk, hogy lehetséges. Három hónap alatt – tartva a feszes határidőket és a költségvetést, legyőzve minden technikai akadályt – megcsináltuk. Mától újra mindkét vágányon közlekednek a vonatok Budapest és Bécs között. Jobb pályán, biztonságosan, eredeti sebességgel.
(Az újraindulás után néhány hétig még bejáratós a pálya, ezért 80 km/órával kezdünk, de folyamatosan és gyorsan emeljük a sebességet.)
Lázár János ezek után köszönetet mondott minden utasnak a türelemért és a támogatásért, köszönet mondott minden MÁV–Volán-munkatársának a helytállásért!
„Ha elindulhat a magyar vasút tízéves fejlesztési programja, azt csináljunk majd nagyban, amit az 1-es vonalon csináltunk kicsiben az elmúlt három hónapban. Folytatjuk!” – zárta sorait a miniszter.
Borítókép forrása: Lázár János hivatalos közösségi oldala