A közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányának köszönhetően várhatóan 2026-ban átadják a Baptista Szeretetszolgálat új Tábitha Gyermekhospice Házát, amelynek megépítésére csaknem 520 millió forint gyűlt össze – mondta a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Altorjai Anita felidézte: amikor kiderült a kampány idei célja, még sokan aggódtak, miként lehet a témáról, a gyermekhospice ügyéről úgy beszélni, e tevékenységet oly módon bemutatni, hogy az megfogja az embereket, megrázkódtatást viszont ne okozzon.
E folyamat szerinte sikeres volt, ugyanis partnerek voltak a nézők, amit a felajánlások összege is mutat
– mondta.
Kitért arra, hogy a statisztikák szerint évente körülbelül 1500 gyerek hal meg Magyarországon, és közülük 700-800 azoknak a száma, akik súlyos vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvednek.
Rájuk különösen oda kell figyelni, az utolsó lehetőséget is meg kell ragadni, hogy minél tovább köztünk lehessenek
– hívta fel a figyelmet, rámutatva: a létesítményben folyó munka csillogó szemeket, mosolygó arcokat eredményez.
Hozzáfűzte: azt sem lehet kizárni, hogy amíg a beteg gyerekek egy kicsit tovább köztünk vannak, a tudomány segítségével megtalálhatják a gyógyírt azoknak, akiknek most még nem tudják a segítséget biztosítani.
Beszámolt arról, hogy a több mint ezer négyzetméteres, a mostani kettő mellett már nyolc szobát magában foglaló új Tábitha Ház alapjait májusban tették le, és a 2026-ig tartó felépítésének lehetőségét az adományokkal teremtik meg.
Az épületet a legkorszerűbb műszerekkel szerelik föl, a gondozóknak is megfelelő elhelyezést biztosítanak, és minden tekintetben európai színvonalú létesítmény jön létre.
Mint mondta, a közmédia a jövőben folyamatosan hírt ad a ház megvalósításáról, így – a korábbi kampányoknak megfelelően – mindenki pontosan nyomon követheti, hogy adománya hova, milyen helyre került.