„A Brand-kritikámat egy tanulmánnyal kezdem” – írta közösségi oldalán Barna Judit, a Tisza Párt képviselője. A politikus egy olyan tanulmánnyal kapcsolatban fogalmazott meg kritikát, amelyre 2022-ben kötött szerződést a Budapest Brand, a főváros programszervező szervezete. A Budapest150 médiahálózat létrehozása című, 39 oldalas dokumentum oldalanként 148 717 forintba került a budapestieknek.
Az anyagot már képviselőként kértem ki október 8-án, 21-én kaptam meg. Mindenki döntse el, hogy megéri-e a nettó 5 800 000 forint plusz áfa közpénzt. Azt, hogy ebből mi valósult meg pontosan, az újságírókra hagyom kideríteni, a magam részéről én több programon átfuttattam, mind azt mondja, hogy nagy arányú benne a mesterséges intelligencia által írt rész, szubjektív véleményem pedig az, én biztosan nem írtam volna alá ennek az anyagnak a teljesítési igazolását
– emelte ki a képviselő. A tanulmánnyal lapunk már 2024 áprilisában is foglalkozott.
Barna Judit a közösségimédia-bejegyzésében emellett elárulta, számos információ keringett arról korábban, hogy Faix Csaba úgy lett a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), vagyis a Budapest Brand jogelőd szervezetének ügyvezetője, hogy a posztra nem is pályázott.
Ezt akkor a kulturális tárcáért is felelős DK-s Gy. Németh Erzsébet is mosolyogva megerősítette egy ismerősömnek, de ettől még tényként nyilván nem kezelhető
– tette hozzá Barna Judit, majd kiemelte, hogy talán ő az egyetlen képviselő, „aki dolgozott a Budapest Brandben, pontosabban annak több évtizedes, nagy múltú elődjében; a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központban (BFTK).