A MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. közleményben azt írta: a jelenlegi, három méter széles, kilencszázalékos emelkedővel épült hídtól a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet:
az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres, és enyhébb, ötszázalékos „hosszesésű” lesz.
Tájékoztatásuk szerint a régi híd felújítása az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne, mint egy új megépítése, és a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. A most épülő új műtárgy az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, várhatóan az év végére készül el – tették hozzá. Fontosnak nevezték, hogy a meglévő korlátozások (súlykorlátozás) mellett
a híd továbbra is biztonságos, azon a gyalogos- és kerékpáros-forgalom folyamatosan biztosított lesz, azt várhatóan csak az új híd forgalomba helyezését követően bontják majd el.
A híd építéséhez kapcsolódóan a későbbiekben számítani kell majd forgalomkorlátozásra az M7-es autópályán: teljes pályazár csak az éjszakai órákban várható rövidebb időszakokra. A főpályát és a Velence csomópontot érintő forgalomkorlátozásokról, azok pontos időpontjáról, menetrendjéről az MKIF Zrt. időben, előre tájékoztatja majd az utazóközönséget a weboldalán, a közösségi médiában, illetve az Útinformon keresztül – áll a közleményben.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Mihádák Zoltán)