Koncz Zsófia közölte: 2026. január 1-jétől a kétgyermekes édesanyák esetében az szja-mentességet négy év alatt fogják teljesen bevezetni. Itt 690 ezer édesanya érintett. Első lépésben 2026. január 1-jétől a negyven év alatti kétgyermekes édesanyáknak biztosítják az szja-mentességet, majd ezt követően négy év alatt minden kétgyermekes édesanya szja-mentes lesz Magyarországon. Tehát 2027. január 1-jétől az ötven év alatti kétgyermekes édesanyák, 2028-tól a hatvan év alattiak, 2029-től pedig a hatvan év felettiek is szja-mentesek lesznek.
Minden kétgyermekes édesanya szja-mentes lesz hazánkban
– közölte az államtitkár, és arról is szólt, hogy 2026. január 1-jétől eltörlik, hogy csak átlagbérig tudják a harminc év alatti édesanyák az szja-mentességet alkalmazni. Tehát a teljes jövedelmükre kiterjesztik, illetve a 2023 előtt született gyermekek esetében is biztosítják a harminc év alatti egygyermekes édesanyák szja-mentességét.
Koncz Zsófia nagyon fontosnak nevezte, hogy a kormány már korábban döntött a családi adókedvezmény megduplázásáról. Első lépésben július 1-jétől, második lépésben pedig 2026. január 1-jétől duplázzák meg a családi adókedvezményt. Egy gyermek esetében ez további 20 ezer forint, két gyermek esetében 80 ezer forintot jelent egy családnak, három gyermeknél pedig közel 200 ezer forintot – ismertette.
Az szja-mentességek általában havonta átlagosan 109 ezer forinttal tudják segíteni a családokat.
Ehhez kell hozzáadni a családi adókedvezmény duplázását, és így a harminc év alatti egygyermekes családok esetében havonta átlagosan 129 ezer forinttal tudják segíteni a családokat, kétgyermekesek esetében havonta átlagosan 189 ezer forinttal, háromgyermekesek esetében pedig havonta átlagosan 307 ezer forinttal. Kétgyermekesek esetében ez évente 2,3 millió forintot, háromgyermekesek esetében pedig átlagosan 3,7 milliót jelent.
























