Az elmúlt napokban a Díjnet Zrt. nevével és logójával visszaélve adathalász e-mail-üzeneteket küldtek ismeretlenek, amelyekben sikertelen fizetésről tájékoztatják a címzetteket – figyelmeztetett a cég. Tájékoztatásuk szerint a csalók az e-mailben elhelyeztek egy „Újrapróbálkozás a fizetéssel” elnevezésű gombot, ösztönözve a címzetteket, hogy a fizetést a gombra kattintva megjelenő felületen ismételjék meg.

A gombra senki ne kattintson, illetve ne adja meg sem bejelentkezési, sem bankkártyaadatait
– figyelmeztet a cég. A Díjnet jelezte: a cég által kiküldött sikeres és sikertelen fizetésről szóló tájékoztató levelek nem tartalmaznak semmilyen gombot, abból a fizetés nem kezdeményezhető újra. A fizetési tranzakció sikerességéről a leveleket minden esetben az [email protected] e-mail-címről küldik. Leveleikben aláírásként minden esetben szerepel a Díjnet Zrt. – tették hozzá.
Gyanakodjanak akkor is, ha például az e-mail szövegében hiányoznak az ékezetek vagy magyartalan kifejezéseket látnak. Ne kattintsanak a linkre. Aki a hamis felületen megadta bankkártyája adatait, az a saját érdekében haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával – tanácsolták az ilyen esetekre.
Arról is tájékoztattak, hogy az ügyfelektől semmilyen esetben sem kérnek bankkártyaadatokat, még a fizetés során sem, tekintettel arra, hogy a Díjnet bankkártyaadatokat nem tárol. A számlafizetés során ezeket az adatokat minden esetben a fizetési szolgáltató, a SimplePay felületén szükséges megadni.