Az elmúlt években az amerikai áruházláncok közül a Walmart élen járt a különféle robotokkal való kísérletezésben. Ezért körülbelül 500 üzletében még polcvizsgáló robotokat is bevezetett, ezek az eladótérben gördülve folyamatosan figyelték az árukészlet feltöltöttségét.
A fejlesztéssel a Walmart csökkenteni kívánta a polcok figyeléséhez szükséges munkaerő számát, továbbá az illetékesek elképzelései szerint így ritkábban fogytak volna el a polcokról a termékek. Végső soron az árufeltöltők segítőiként tekintettek a robotokra, nem az emberek leváltása volt a cél.

Az ötlet nem volt rossz, ám kudarccal zárult a polcfigyelő robotos kísérlet: egyszerűen nem voltak eléggé hasznosak az eszközök, konvencionálisabb megoldásokkal és árufeltöltőkkel is sikerült további előrelépéseket elérni a készlet elérhetővé tartása terén. Ráadásul az aránylag nagyméretű robotok a vásárlóknak és az árufeltöltőknek is rendszeresen az útjukban voltak, egyesekből szorongást váltottak ki. A lenti videón megnézhető az egyik akció közben.
Ennek megfelelően a Walmart szerződést bontott a robotok Bossa Nova nevű tervezőcégével, ami mélyütést jelentett a Carnegie Mellon Egyetemen született startup számára: a dolgozóinak felét kénytelen volt elküldeni, jelenleg alternatív üzleti lehetőségek keresésével van elfoglalva a vezetése.
A csapás súlyossága érthető, hiszen a Walmart januárban még arról beszélt, hogy a 4700 egyesült államokbeli üzletéből olyan ezerben kívánja bevezetni a polcvizsgáló robotokat, a szerződés felmondásakor viszont csak ötszázban tűntek fel ténylegesen az eszközök.
A mostani fordulat nem jelenti azt, hogy a Walmart lemondott volna a modernizálásáról, továbbra is aktívan tesztel különféle hatékonyságot fokozni képes fejlesztéseket, érdeklődik az új ötletek iránt, beleértve a robotsegítőket.
A teljes cikket az alábbi linkre kattintva olvashatják el.