Újabb mobiltelefonnal megvásárolható jegytípussal, időalapú menetjeggyel bővítette szolgáltatását a DKV Közlekedési Zrt. Debrecenben – jelentették be a város és a társaság vezetői szerdán a régi városháza előtt tartott sajtótájékoztatón.
Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester emlékeztetett arra, hogy a múlt év októberében bevezetett mobil vonaljegy egyre népszerűbbek: eddig mintegy kilencezret értékesítettek, de a január elsején bevezetett időalapú mobiljegyet is napról napra többen vásárolják.
A polgármester elmondta, hogy az idén nem emelkedik a DKV-jegyek és -bérletek ára. A Debrecen 2030 program keretében folyamatosan fejlesztik a helyi közösségi közlekedést: új villamosok beszerzése mellett a várost kelet-nyugati irányban átszelő új villamosvonal megépítését tervezik.

Fotó: Flickr
Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója azt mondta, az új mobiljegytípus hiánypótló utazási lehetőség: egy jegy megvásárlásával 60 percen keresztül biztosítják az utazást a DKV járatokon.
Az egyórás mobiljegy vásárlása – a mobil vonaljegyhez hasonlóan – Androidos és iOS rendszerre is egyszerűen letölthető applikáción keresztül történik, és csak néhány percet vesz igénybe. A készpénzmentesen, bankkártyával megvásárolható mobiljegy a DKV Zrt. menetrend szerinti autóbusz-, trolibusz- és villamosjáratain, a vonalak teljes hosszán érvényes.
Az első érvényesítéstől számított 60 percen keresztül ez a jegy korlátlan számú átszállást biztosít az utasok számára. Az időalapú mobiljegy ára 400 forint, amely már egy átszállás esetén is kedvezőbb árú utazást biztosít a vonaljeggyel szemben – ismertette a részleteket Nagy Attila.
Tényleg folyamatban van a Windows 10 kipofozása
Álláshirdetésben is megemlítette már a projektet a Microsoft. Érdekes pletyka érkezett a tavalyi év végén a Microsoft háza tájáról, belsős források szerint a Sun Valley kódnevű projekt keretében a vállalat látványosan frissíteni szeretné a Windows 10 grafikus felületének megjelenését. Most kiderült, a Microsoft valójában már októberben leleplezte a kezdeményezést egy álláshirdetésben, csak épp nem jutott el a médiába a fejlemény – olvasható az Origo cikkében.
A hirdetés eredeti szövege meglepően informatív és lelkes hangvételű volt, a „windowsos felhasználói élmények átfogó megfiatalítására” keresett benne a Microsoft egy felelős mérnököt, aki menedzseri szerepkörben végigvinné a projektet.