A SentiOne az internetezők véleménye alapján készítette el az Okostelefon Social Indexet, amely a 2021 első fél évében született, több mint 200 ezer online tartalmat vizsgálva rangsorolta a márkákat és mutatta be, melyik a felhasználók kedvenc okostelefonja – derül ki a Sonline.hu cikkéből.
A magyar online közönség véleményét mérték fel a hazánkban kereskedelmi forgalomban lévő ötven márkáról.
A SentiOne adatelemzésének alapját az online említések mennyisége mellett azok minősége és a kommentek érzelmi töltete adta. Ennek alapján készült el az okostelefon-márkákat rangsoroló, számokban kifejezhető social index.

Az okostelefonok népszerűségi listáján a Samsung lett az első, a márka indexe az említések és vélemények alapján 16 351 pont. A rangsorolásban az is szerepet játszott, hogy milyen a pozitív és a negatív kommentek aránya. A Samsung több okostelefonja közül a legnépszerűbb típusok a Galaxy S20, S10 és az S6 lettek az online beszélgetések szerint. A második és harmadik helyen nagyon szorosan, fej fej mellett találjuk az iPhone-t 11 370-es és a Huaweit 11 361 social index ponttal.
Az első négy helyezett magasan a legerősebb a mezőnyben,
hiszen míg a negyedik helyen rangsorolt Xiaomi social index pontszáma 10 399 lett, tehát alig marad el az iPhone-tól és a Huaweitől, az őt követő, 5. helyet elfoglaló LG már csak 5339 pontot ért el.
Annak ellenére, hogy általában a legnagyobb magyar kommentcsaták a Facebookon zajlanak, az okostelefonokról az internetezők közel fele a fórumokon beszélget, harmaduk weboldalukon kommentel. Az említések csupán 20%-a található meg Facebookon.
Az elmúlt fél évben 55 621 tartalmat talált a SentiOne okostelefon témában a Logout.hu-n, de a Mobilaréna.hu oldalon is több mint 18 ezer bejegyzés született, a harmadik legnépszerűbb felület pedig a Prohardver.hu volt, ahol 15 113 alkalommal beszéltek a különböző okostelefon-márkákról.