Óriási pénztől eshetett el a közözösségi platform

Mindegyik közösségi médiás platformnak keresztbe tett az Apple – olvasható az Origó cikkében.

Forrás: ORIGO2021. 11. 02. 14:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén áprilisban megjelent iOS 14.5-től elérhetővé vált a mobilozók számára az alkalmazások közti követés letiltásának lehetősége az iPhone és iPad eszközökön. A magánszféra védelmét jelentősen növelő fejlesztés mélyütést vitt be a közösségi webhelyeknek és a hirdetőcégeknek, hiszen a bekapcsolása esetén sokkal kevesebb információt tudnak begyűjteni a célzottabb hirdetések megjelenítése érdekében a felhasználókról.

A The Financial Times cikke szerint a Facebook, a Twitter, a YouTube, a Snap és a társaik eddig nagyjából 9,85 milliárd dollár bevételtől eshettek el az Apple akciója miatt. Az abszolút összeg tekintetében nyolcmilliárd dollár veszteséggel toronymagasan a Facebook járt közülük a legrosszabbul, míg bevételarányosan állítólag a Snapet (Snapchat) érintette a legérzékenyebben a helyzet – írja az Origó.

A kiadvány által megszólaltatott Eric Seufert hirdetőipari tanácsadó szerint a közösségi médiás cégeknek legalább egy évre lesz szükségük ahhoz, hogy alternatív módszerekkel újból növelni tudják a felületeiken megjelenített reklámok célzottságát, alapjaiban kell újragondolniuk és implementálniuk az ezzel kapcsolatos rendszereiket.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Pexels

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.