Egyre kevesebb időt töltünk a Facebookon

Lassan fogynak a felhasználók a közösségi oldalról. Bár már amúgy sem lenne igazán hová bővülnie – olvasható a Fejér megyei hírportálon, a Feol.hu-n.

Forrás: Feol.hu2022. 03. 25. 12:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Meta arról számolt be, hogy a Facebook aktív felhasználói száma egy újabb negyedévben 1,93 milliárdra csökkent. Persze úgy is nézhetjük ezt az adatot, hogy a Facebook nagyjából elérte a csúcspontot: ezen a bolygón már nem nagyon lehetne ennél több felhasználót begyűjteni.

De aki a piacon nem halad, az megáll: a legnagyobb közösségi oldal sarkában ott lihegnek a versenytársak, köztük a Meta tulajdonában lévő Instagram és a hatalmas iramban növekvő TikTok. A Facebook jobb híján azzal próbálja lekötni fiatalabb közönségét, hogy a TikTokról koppintott rövid videóklipeket kínál Reels néven.

Ami a videók hosszát illeti, a Reels nagyjából a TikTokhoz igazodik, utóbbi is 60 másodpercről 3 percre növelte a videók hosszát. Az Instagram Reels tavaly 30 másodpercről 60 másodperces videók támogatására állt át, és most a Facebook Reels is ezt teszi.

A Reels a Meta egyik legnagyobb termékberuházása. A közösségi óriásvállalat nyilvánosan is beszélt a kínai TikTok jelentette fenyegetésről: Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója nagy versenytársnak nevezte, amelyik „elég gyors ütemben növekszik egy hatalmas bázisról”.

A Facebook tavaly 398 millió dolláros bevétel mellett 26 millió dolláros nettó nyereséget jelentett, ami 24 százalékos bevételnövekedést mutat az előző évhez képest. Emellett új terveket, többek között létszámcsökkentést jelentett be a „nyereségesség felgyorsítására”.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.