Vitathatatlan a tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban

Változatlan és vitathatatlan a tej és tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban egy felmérés szerint; amelyből az is kiderült, hogy a fogyasztók nem a tejtermékeket kiváltókként, helyettesítőkként vásárolnak növényi alapú termékeket, sokkal inkább kiegészítő termékként – közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács kedden az MTI-vel – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 03. 18. 12:02
tejtermék
A kép illusztráció Forrás: Pexels
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátették, a felnőtt magyar lakosság 97 százaléka fogyaszt tejet vagy tejterméket, 28 százaléka pedig növényi alapú termékeket, és csak 3 százalék utasítja el teljesen a tejtermékek fogyasztását. A közleményben Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója ismertette, a kutatás fő célja az volt,

hogy megértsék a tejtermék fogyasztási szokásokban bekövetkező változásokat,

és azt, hogy mi az oka a még kis piaci részesedéssel bíró növényi alapanyagból készült italok, termékek gyorsuló térnyerésének. A kutatásban arra is keresték a választ, miért hajlandó a vásárlók egy szűk rétege a hagyományos tejtermékekhez képest gyakran jelentős extra felárat fizetni ezekért a termékekért.

A kutatásban megállapították, hogy a növényi alapú termékek tipikus „primer” fogyasztói a nők, az ő fogyasztásuk, vásárlásuk az, ami kihat a család többi tagjának étkezési szokásaira.

A fogyasztás motivációi között szerepel az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra való törekvés, a kényszerű okokból (valamilyen tejtermék intolerancia miatt) történő fogyasztás, a változatosabb étkezés iránti igény, valamint a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulás érzete.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

A kutatásból az is kiderült, hogy a növényi alapú termékeket nem fogyasztók ezeket a termékeket túlságosan drágának ítélik és nem is tartják azokat igazán finomnak, valamint úgy vélik, ez az egész csak egy múló divathóbort.

Kiemelték, hogy a megkérdezettek kétharmada egyetért azzal, hogy a tej és a tejtermékek nélkülözhetetlen elemei az egészséges táplálkozásnak, illetve, hogy ezekre a termékekre az emberi szervezetnek minden életkorban szüksége van,

mindemellett finomak és táplálóak is.

Harcz Zoltán a közleményben arról is beszámolt, hogy a Tej Terméktanács hosszú ideje keresi a megoldást a fogyasztók megfelelő tájékoztatására, valamint igyekszik meghatározni azokat az elemeket, amelyek a reklámokban segítik a valódi tejtermékek és a helyettesítő növényi alapú italok és termékek egyértelmű megkülönböztetését.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pexels

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.