Kiskereskedelmi forgalomban április elseje óta találkozhatunk az Unicum legújabb termékével, az arabica kávéval készült Unicum Baristával, amelyben a márka hagyományai találkoznak a hazai kávékultúrával – olvasható a mandiner.hu-n.
Arról, hogy ebben a termékben hogyan alkot páratlan egységet az innováció és a hagyomány, ezek hogyan férhetnek meg egymás mellett egy olyan nagy múltú magyar vállalatnál, mint a Zwack Unicum Nyrt., Zwack Sándorral, az igazgatótanács elnökével és Tóth Sándor többszörös barista bajnok kávészakértővel beszélgettünk.

Fotó: Facebook
– Izgalmas innovációval lepték meg a piacot. Abban hisz, hogy egy olyan hagyományokra épülő márka, mint a Zwack Unicum csak akkor maradhat sikeres, ha képes időről időre megújulni?
– Zwack Sándor: Az innovációt nem szabad túlmisztifikálni és túlbonyolítani, mert ha olyat alkotsz, ami nem érthető a hétköznapi embereknek, az rossz. Mint bárki más, mi is bakiztunk, volt, hogy az ötletünk nem működött. Most már tudjuk, hogy a titok abban rejlik, hogy két olyan dolgot kell összepárosítani, ami mindenki számára befogadható. Magyarországon korábban is volt és most újra nagy kultúrája van a kávénak. Ugyan 20 éve még nagyon kevés helyen lehetett rendes presszókávét venni, mára ez megváltozott Egyrészről a kávéházi kultúra újraéledt, másrészről az Unicumot mindenki ismeri, ez már önmagában jó párosítást ígért. Bár az is igaz, hogy egy 231 éves márka kapcsán az innováció nem könnyű feladat. 3 évet dolgoztunk az Unicum Baristán, mire megszületett a termék, amit ma a kezünkben tarthatunk.
– A Baristával új fogyasztói rétegeket is bevonzanak, ezt már az előjelek is mutatták.
– Zwack Sándor: Április 1-jén került országszerte polcokra a legújabb Unicum, az Unicum Barista és máris nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk. Többen mondják, hogy ugyan eddig nem voltak Unicum fogyasztók, de ezt az italt hamar megkedvelték. Nem is csoda, a kávé olyan íz, ami sok ajtót kinyit.
– Úgy tűnik, megalapozott döntés vezetett a kávés ízvilághoz. Honnan jött az ötlet?