Egyre többen akarnak fogyni fogyasztószerrel

Egyre inkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárlók.

kn
2014. 09. 03. 9:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fogyasztószerek kiskereskedelmi eladásában kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek, a forgalom 51 százalékát ezekben érték el.

A közlemény idézi Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki elmondta: egyre inkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárlók mind a gyógyszertárakban, mind a patikán kívüli üzletekben. A kapszula és tabletta formájú termékek aránya az értékben mért teljes eladásból 65 százalékról 73-ra emelkedett az elmúlt egy évben. Kisebb lett viszont az ízesített – például eper, csoki, vanília – por állagú termékek és a folyékony, főleg shake formátumú fogyasztószerek súlya: piaci részesedésük 30 százalékról 23-ra csökkent – tette hozzá.

A Nielsen felmérése szerint a 60 vagy annál kevesebb darabot tartalmazó dobozok kiskereskedelmi eladása valamivel több mint 1 milliárd forintot ért el 2013. július–2014. június között, ami 49 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nagyarányú növekedést a kategóriába újonnan belépő szereplők generálták. A 60 darabosnál nagyobb egységek forgalma közben 700 millió forint alá került, ami 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

A fogyasztószerek reklámjára listaáron 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első fél év alatt, a tavaly január–június között mért összeg több mint dupláját, 212 százalékát – közölte a Nielsen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.