Sörös terv: felvásárolná a Heineken üzemeit a Csíki gyártója

Vásárlással vetnének véget a Heinekennel folytatott harcnak, az Igazi Csíki Sör gyártója megvenné a holland multi erdélyi és magyar gyárait.

MN
2017. 10. 25. 7:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Heinekennel vívott „szabadságharcáról” elhíresült csíkszentsimoni cég megvásárolná a holland sörmulti romániai és magyarországi gyártóegységeit, valamint a Hargita sörmárkát is – erősítette meg a Világgazdaságnak Lénárd András, a székelyföldi vállalat tulajdonos-cégvezetője.

A Lixid Projekt Kft. – az Igazi Csíki Sör gyártója – megbízásából a céget a Heineken-perben is képviselő budapesti Ormai és Társai CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang LLP Ügyvédi Iroda hivatalos levélben értesítette a holland vállalat vezetőségét, hogy megbízója érdekelt a Heineken közelmúltban bezárt, martfűi gyártóegysége, illetve a csíkszeredai gyár megvásárlásában – erősítette meg a Világgazdaságnak Lénárd András.

Az 1974-ben épített, évi 1,5 millió hektoliteres termelőkapacitású csíkszeredai sörgyár tervezett bezárását a Heineken ugyan egyelőre nem erősítette meg, de a Világgazdaság információi szerint a Marosvásárhelyre való költöztetésről szóló elvi döntés már megszületett. Az egység egymillió hektoliteres kapacitását korántsem meríti ki a Neumarkt sör gyártása, bőven elfér mellette a Hargita is, az utolsó márka, amelyet még az „anyagyárban” állítanak elő. Az újabb karcsúsítás két okra is visszavezethető: a marosvásárhelyi reptér kínálta komfortra, valamint csíkszeredai környezetvédelmi problémákra.

A Heineken ugyanis integrált környezetvédelmi engedély hiányában folytatja tevékenységét, amiért a szakhatóság egy évvel korábban meg is bírságolta. Akkor felszólították a céget, hogy a szennyvízkibocsátást szorítsa „megfelelő keretek közé”, ez azonban tízmillió eurós beruházást igényelne. A Maros megyeszékhelyre való költöztetéssel az Igazi Csíki Sör nemzeti öntudatot, hagyománytiszteletet is célzó marketingjének mintájára újraprofilozott, magyar elemekkel is ellátott Hargita márka üzenetének hitelessége is csorbul, hiszen így már nem lehet tradíciókról beszélni. Ezért aztán a Lixid Projekt készen áll a Hargita márka megvásárlására is.

A Heineken Magyarország Zrt. már korábban megerősítette, hogy a martfűi gyárban az idén kifuttatják, 2018 januárjától pedig megszüntetik a sörgyártást. A döntés hátterében az áll, hogy a jövedékiadó-törvény 2017. július elsején érvénybe lépő változása kedvezőtlen a cégnek. A társaság képviselői úgy nyilatkoztak, hogy egy húsztagú állományt foglalkoztató logisztikai központot hoznak létre az egységben, nagymértékben csökkentve az alkalmazotti létszámot.

A Heineken-egységek iránti vásárlási szándék dinamikus fejlesztési tervekről árulkodik. Az Igazi Csíki Sör-beruházások megközelítik a 20 millió eurót, Lénárd szerint azonban terveik újabb befektetéseket igényelnek – olvasható a lapban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.