Uniós pénzből majdnem 4 milliárdért népszerűsítjük az országot külföldön

A tendert a Soros elleni kampányokból ismert kormányközeli cég nyerte el.

Hava Nikita
2017. 10. 07. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nettó 3,92 milliárd forintért fogja elvégezni a Magyarország nemzetközi kommunikációját a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. – olvasható a közbeszerzési adatbázisban található összefoglalóban. A pénteken nyilvánosságra hozott csütörtöki összegzés szerint Balásyék Lengyelország, Románia, Németország, Oroszország, az Arab-öböl menti országok, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Kína területén fogják elvégezni kreatív és tartalomfejlesztési, médiaügynökségi, PR és online szolgáltatási feladatokat, vagyis az ország nemzetközi szintű népszerűsítéséért felelnek majd. A tenderen egyedüliként a New Land és a Lounge Design indult, így nem volt sok konkurensük.

A nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző programra a Nemzeti Kommunikációs Hivatal írta ki a 3 milliárd 952 millió forint keretösszegű nyílt közbeszerzést június elsején. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás szerint a kommunikációs programot az uniós Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) finanszírozza, a kezdete idén augusztus elseje és jövő augusztus utolsó napjáig tart. Az ajánlattételi határidő július 7-e volt.

Szeptember végén az Átlátszó.hu derítette ki és összesítette a 2017-es nagy kormányzati kommunikációs kampányok költségeit. A végeredmény szerint az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó Állítsuk meg Brüsszelt! és Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén! kampányok során összesen 7,2 milliárd forintot költöttek az adófizetők pénzéből. A pénz jelentős része ráadásul a kormány kedvenc kommunikációs platformjaihoz vándorolt. A kampányt Balásy Gyula cégei bonyolították le.

A Magyar Nemzetben augusztus végén már beszámoltunk arról, hogy Balásy cégei legutóbb a Magyar Nemzeti Bank nettó másfél milliárd forintos kommunikációs tenderét nyerték meg. Akkor a „fogyasztóbarát terméknek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs kampány lebonyolítására” című tender pályázatán lett sikeres a cég.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.