Uniós pénzből majdnem 4 milliárdért népszerűsítjük az országot külföldön

A tendert a Soros elleni kampányokból ismert kormányközeli cég nyerte el.

Hava Nikita
2017. 10. 07. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nettó 3,92 milliárd forintért fogja elvégezni a Magyarország nemzetközi kommunikációját a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. – olvasható a közbeszerzési adatbázisban található összefoglalóban. A pénteken nyilvánosságra hozott csütörtöki összegzés szerint Balásyék Lengyelország, Románia, Németország, Oroszország, az Arab-öböl menti országok, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Kína területén fogják elvégezni kreatív és tartalomfejlesztési, médiaügynökségi, PR és online szolgáltatási feladatokat, vagyis az ország nemzetközi szintű népszerűsítéséért felelnek majd. A tenderen egyedüliként a New Land és a Lounge Design indult, így nem volt sok konkurensük.

A nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző programra a Nemzeti Kommunikációs Hivatal írta ki a 3 milliárd 952 millió forint keretösszegű nyílt közbeszerzést június elsején. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás szerint a kommunikációs programot az uniós Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) finanszírozza, a kezdete idén augusztus elseje és jövő augusztus utolsó napjáig tart. Az ajánlattételi határidő július 7-e volt.

Szeptember végén az Átlátszó.hu derítette ki és összesítette a 2017-es nagy kormányzati kommunikációs kampányok költségeit. A végeredmény szerint az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó Állítsuk meg Brüsszelt! és Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén! kampányok során összesen 7,2 milliárd forintot költöttek az adófizetők pénzéből. A pénz jelentős része ráadásul a kormány kedvenc kommunikációs platformjaihoz vándorolt. A kampányt Balásy Gyula cégei bonyolították le.

A Magyar Nemzetben augusztus végén már beszámoltunk arról, hogy Balásy cégei legutóbb a Magyar Nemzeti Bank nettó másfél milliárd forintos kommunikációs tenderét nyerték meg. Akkor a „fogyasztóbarát terméknek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetése érdekében tervezett kommunikációs kampány lebonyolítására” című tender pályázatán lett sikeres a cég.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.