Magyar vállalatok a Foodex élelmiszeripari szakkiállításon Japánban

Az idén 14 magyar kiállító mutatkozik be Japánban a Foodex élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC).

Forrás: MTI2019. 03. 05. 21:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az AMC keddi, MTI-nek küldött közleménye kiemeli: a március 5. és 8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen a magyar kiállítók az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel – liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek – vannak jelen.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a közleményben elmondta: Magyarország 2017 óta – amikor Japán volt az OMÉK díszvendége- 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított Japánnal, ami tovább emelkedhet. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer – tette hozzá.

A közleményben ismertetik, hogy a KSH adatai szerint Magyarország összes külkereskedelmi partnerét tekintve Japán a 30 legjelentősebb export célország között van 2010 óta. Az EU országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnere volt Magyarországnak.

A KSH adatai szerint tavaly zöldségfélékből csaknem megduplázódott a magyar kivitel, legnagyobb mennyiségben fagyasztott csemegekukoricát és szárított borsót exportált az ország Japánba. A gyümölcsexport is növekedést mutat: a 2018-ban kiszállított 85 ezer kilogrammnyi magyar gyümölcsből a legnagyobb arányt, 45 ezer kilogrammot a málna, 40 ezret pedig a cseresznye-meggy tette ki. Jelentős a napraforgómag olaj kivitel, 2018-ban 5,5 millió kilogramm volt, ami jelentősen felülmúlta az előző évit. Hústermékek között elsősorban kolbászt és hasonló húskészítményeket exportál az ország, az állateledelek és takarmányok között évről-évre nő a kutya- és macskaeledel kivitel – közölte az AMC.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.