Számos sztereotípia övezi a férfi és női pénzkezelési szokásokat Magyarországon. Ezek szerint a nők általában költekeznek, ha rossz a kedvük vagy unatkoznak, a férfiak pedig általában nem szeretnek vásárolni. A Statista felmérése szerint ez éppen fordítva van: kiderült, hogy a férfiak többször döntenek ösztönösen és gyorsan a pénzkiadásról, míg a nők körüljárják a kérdést és a legjobb ajánlat mellett teszik le a voksukat. A nemzetközi kutatás arra is kitért, hogy a napi bevásárlásokat jellemzően inkább a nők intézik, a nagyobb horderejű dolgok megvásárlásában, mint az autó, az ingatlan vagy épp a biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, elektronikai termékek, inkább a férfiak döntenek.
– Abban, hogy gyermekeink felnőttként tudatosan hozzák meg a döntéseiket, fontos szerepe van annak, hogy akár már kiskortól kezdve ismerkedjenek a pénz világával. Érdemes minél több, a családot érintő pénzügyi kérdésbe játékosan bevonni őket – tanácsolja Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.