A magyarországi webáruházak 55 százalékának nőtt a forgalma tavaly. Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lettek – olvasható a ShopRenter friss kutatásában. A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 89 százalékánál lehet így fizetni), de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb. Négy évvel ezelőtt még csak az online boltok 36 százaléka, ma viszont már 66 százaléka biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.
A szállítási módok közül a házhoz szállítás az első, de a webáruházak kétharmada személyes átvételi lehetőséget is biztosít, és hatvan százalékuknál valamelyik csomagpontos helyen is átvehető a rendelt termék.
A kutatásban részt vevő webáruházak 17 százaléka idén indult, míg közel minden második webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik webáruház-indítás mellett teszik le a voksukat – összegzik a kutatás készítői. A vizsgált kereskedők egy része a meglévő hagyományos üzletét egészíti ki egy online felülettel, de sokan a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal. Míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül, addig ma már különösebb programozói tudás nélkül elindítható.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!