Hajlanak a láncok a pálmaolaj elhagyására

Magyar Nemzet
2019. 09. 23. 16:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több kereskedelmi cég vállalja, hogy az áruházaiban kínált saját márkás termékeiből kivonja a pálmaolajat, és a mentes árucikkekre külön felhívja a vásárlók figyelmét a tudatos fogyasztás elősegítése érdekében.

Korábban megírtuk: a Tudatos Vásárlók Egyesülete több más civil szervezettel közösen nyílt levélben fordult a magyar vásárlók körében leglátogatottabb Aldi, Spar és Lidl áruházak üzemeltetőihez, hogy a boltokban árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen, illetve hívják fel a vevőik figyelmét ezekre az árucikkekre.

A Spar után a magyarok körében az elmúlt időben a legnépszerűbbé vált diszkontok is biztosították a tudatos vásárlókat arról, hogy egyetértenek a kezdeményezéssel, fontosnak tartják a fenntartható árubeszerzési politikát. Az Aldi üzletlánc közölte: felelősségteljesen kezeli ennek a nyersanyagnak a kereskedelmét, folyamatosan törekednek rá, hogy csökkentsék a pálmaolaj- és pálmamagolaj-tartalmat saját márkás termékeikben. Jelenleg egy olyan jelölésrendszeren dolgoznak, amely az üzletben segítené a tájékozódást és könnyen megkülönböztethetővé tenné a pálmaolajmentes termékeket. A Lidl diszkontlánc ugyancsak minimalizálja saját márkás termékeiben a felhasznált pálmaolaj mennyiségét. Jelezték: prioritás számukra a környezettudatos működés, a fenntarthatósági szempontok figyelembevétele.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.