Egyre több kereskedelmi cég vállalja, hogy az áruházaiban kínált saját márkás termékeiből kivonja a pálmaolajat, és a mentes árucikkekre külön felhívja a vásárlók figyelmét a tudatos fogyasztás elősegítése érdekében.
Korábban megírtuk: a Tudatos Vásárlók Egyesülete több más civil szervezettel közösen nyílt levélben fordult a magyar vásárlók körében leglátogatottabb Aldi, Spar és Lidl áruházak üzemeltetőihez, hogy a boltokban árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket, így állva ki az esőerdők irtása ellen, illetve hívják fel a vevőik figyelmét ezekre az árucikkekre.
A Spar után a magyarok körében az elmúlt időben a legnépszerűbbé vált diszkontok is biztosították a tudatos vásárlókat arról, hogy egyetértenek a kezdeményezéssel, fontosnak tartják a fenntartható árubeszerzési politikát. Az Aldi üzletlánc közölte: felelősségteljesen kezeli ennek a nyersanyagnak a kereskedelmét, folyamatosan törekednek rá, hogy csökkentsék a pálmaolaj- és pálmamagolaj-tartalmat saját márkás termékeikben. Jelenleg egy olyan jelölésrendszeren dolgoznak, amely az üzletben segítené a tájékozódást és könnyen megkülönböztethetővé tenné a pálmaolajmentes termékeket. A Lidl diszkontlánc ugyancsak minimalizálja saját márkás termékeiben a felhasznált pálmaolaj mennyiségét. Jelezték: prioritás számukra a környezettudatos működés, a fenntarthatósági szempontok figyelembevétele.