Bezárja Németországban és az Egyesült Államokban a legkorszerűbb robottechnológiával termelő üzemeit az Adidas. Ezeket a növekvő távol-keleti bérek és szállítási költségek kiváltása mellett eredetileg éppen azért hozta létre, hogy a legnagyobb felvevőpiacaihoz közel, rugalmasan tudjon alkalmazkodni a célközönség gyorsan változó igényeihez – ismertette a távirati iroda. A hétfői bejelentés szerint az üzemek Ázsiában gazdaságosabban és rugalmasabban működhetnek majd.
A Speedfactory gyára a bajorországi Ansbach városban 2016-ban, az amerikai pedig Atlanta közelében 2017-ben kezdte meg a termelést. Ezekben a munka 2020 áprilisában ér véget. Martin Shankland, az Adidas globális üzemviteli igazgatója úgy fogalmazott, hogy az üzemeknek köszönhetően a cég széles körű innovatív termelési tapasztalatokra tett szert, amelyeket beszállítói hálózatának bevonásával sokkal rugalmasabban és gazdaságosabban hasznosíthat. Az Adidas beszállítói hálózata több mint egymillió alkalmazottat foglalkoztat szerte Ázsiában, elsősorban Kínában és Vietnamban.