Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt.
Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből. Az első háromban nincs meglepetés: a Facebook után a második a honlap, amit az ajánlás követ harmadikként.
Az Instagram a negyedik helyre ugrott, hajszálnyival megelőzve a Google-t. Évek óta először idén erősödött a keresőoptimalizálás, amely így a hatodik helyen végzett. Hetedik a blog, nyolcadik az ajánlatkészítés, kilencedik a hírlevél, tizedik a YouTube.
A válaszadó kkv-k évente átlagosan ötmillió forintot költenek marketingre. Az online hirdetési költségek a válaszadók 63 százaléka szerint emelkedtek a tavalyihoz képest. A fejlesztési költségeket 60 százalék, a tartalomfejlesztési kiadásokat 37 százaléka értékelte magasabbnak.