Az Euronics decemberben a forgalom 10 százalékos növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest, a műszaki áruházlánc tavaly is hasonló bővülést regisztrált az ünnepi időszakban. A vállalat az MTI megkeresésére közölte: a műszaki piacon továbbra is a december a legforgalmasabb, de a november egyre jobban megközelíti. A vásárlók tudatosan igyekeznek korábbra tolni a karácsonyi vásárlást, ebben a kereskedelmi akcióknak is fontos szerepe van. Sokan a novemberi-decemberi időszakra ütemezik az ajándékvásárlás mellett a nagyobb családi beruházásokat is. Az Euronics az év utolsó három hónapjában éri el éves forgalmának csaknem 35 százalékát.
A karácsony közeledtével a háztartási kisgépek forgalma kezd először emelkedni. Az év slágertermékei a kávézáshoz kapcsolható termékek és a férfi szépségápolási eszközök. Az Euronics arra számít, hogy a padlóápolási termékek egyébként is jól teljesítő forgalma még tovább erősödik december vége felé, ezt a szegmenst főleg a robotporszívók és az idén közkedveltté váló vezeték nélküli állóporszívók hajtják. Továbbra is jelentős a klasszikusan népszerű kategóriák, a játékkonzolok, okostelefonok, okosórák, okostévék forgalma. Az említett termékek iránt a kereslet átlagosan 20 százalékkal nő meg decemberben – jelezte a cég.
A Praktiker szintén a forgalom 10 százalékos növekedésére számít decemberben az előző év decemberéhez képest – közölte a vállalat az MTI-vel. A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén, mert kínálatuk több karácsonyi ajándékötletet, berendezési tárgyat, díszítő elemet tartalmaz, és bővítették az áruházi alapterületeket is.
Decemberben a szezonális termékek, például a karácsonyfatalpak, műfenyők, karácsonyi izzók mellett jelentősen megnő a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók, valamint a dekorációs termékek iránti érdeklődés, ezeknek a forgalma 15 százalékkal is nőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest.