Erős forgalomra számítanak az áruházláncok az ünnepek alatt

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a kiskereskedelem átlagos növekedési ütemét továbbra is meghaladja az iparcikkek forgalmának bővülése – derül ki az MTI által készített körképből.

Forrás: MTI2019. 12. 11. 7:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Euronics decemberben a forgalom 10 százalékos növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest, a műszaki áruházlánc tavaly is hasonló bővülést regisztrált az ünnepi időszakban. A vállalat az MTI megkeresésére közölte: a műszaki piacon továbbra is a december a legforgalmasabb, de a november egyre jobban megközelíti. A vásárlók tudatosan igyekeznek korábbra tolni a karácsonyi vásárlást, ebben a kereskedelmi akcióknak is fontos szerepe van. Sokan a novemberi-decemberi időszakra ütemezik az ajándékvásárlás mellett a nagyobb családi beruházásokat is. Az Euronics az év utolsó három hónapjában éri el éves forgalmának csaknem 35 százalékát.

A karácsony közeledtével a háztartási kisgépek forgalma kezd először emelkedni. Az év slágertermékei a kávézáshoz kapcsolható termékek és a férfi szépségápolási eszközök. Az Euronics arra számít, hogy a padlóápolási termékek egyébként is jól teljesítő forgalma még tovább erősödik december vége felé, ezt a szegmenst főleg a robotporszívók és az idén közkedveltté váló vezeték nélküli állóporszívók hajtják. Továbbra is jelentős a klasszikusan népszerű kategóriák, a játékkonzolok, okostelefonok, okosórák, okostévék forgalma. Az említett termékek iránt a kereslet átlagosan 20 százalékkal nő meg decemberben – jelezte a cég.

A Praktiker szintén a forgalom 10 százalékos növekedésére számít decemberben az előző év decemberéhez képest – közölte a vállalat az MTI-vel. A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén, mert kínálatuk több karácsonyi ajándékötletet, berendezési tárgyat, díszítő elemet tartalmaz, és bővítették az áruházi alapterületeket is.

Decemberben a szezonális termékek, például a karácsonyfatalpak, műfenyők, karácsonyi izzók mellett jelentősen megnő a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók, valamint a dekorációs termékek iránti érdeklődés, ezeknek a forgalma 15 százalékkal is nőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest.

Sokan vesznek ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba felszerelések a legkelendőbbek. Évről évre változik a színvilág iránti igény, a magyar vásárlók nagyon érzékenyek lettek az új irányzatokra – jelezték.

Az adventi időszak általában 10-15 százalékkal forgalmasabb az év többi hétvégéjéhez képest, a legnagyobb vásárlói rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várja a Praktiker.

Kiemelt karácsonyi forgalommal számol a MediaMarkt is. Az áruházlánc tapasztalatai szerint decemberben több mint háromszor akkora is lehet a forgalom, mint egy átlagos hónapban, egyes kiemelt napokon pedig egy átlagos nap nyolcszorosára is nőhet, erre számítanak az idén is. A karácsonyi vásárlások már most intenzívek, de a legnagyobb roham az ezüst- és aranyvasárnapon várható az áruházakban – tájékoztatta a vállalat az MTI-t.

A legnépszerűbb termékek között vannak a nagyképernyős, nagyfelbontású televíziók, okostelefonok és játékkonzolok. Egyre nagyobb a kereslet az olyan termékek iránt, amelyek wifi-képesek vagy Bluetooth-kapcsolattal rendelkeznek. A MediaMarkt ugyanakkor azt tapasztalja, hogy nemcsak bizonyos termékek köre fogy ilyenkor kiemelten, hanem az ezekhez választott kiegészítő szolgáltatások értékesítése is. A novemberi akciók idején három és félszeresére nőtt a szolgáltatás-értékesítés a tavalyihoz képest a vállalatnál, ezek között a legnépszerűbb a kijelzővédő fóliák felhelyezése, továbbá a kiterjesztett garancia szolgáltatás volt.

Az Ikea tájékoztatása szerint a december kiemelten fontos az értékesítésben, általában a társaság éves forgalmának 11 százaléka realizálódik ekkor. Novemberben a vásárlók a nagyobb méretű termékeket keresik a lakberendezési lánc áruházaiban, decemberben a kisebb méretűek kerülnek előtérbe, így a dekorációs és az étkezéshez kötődő termékek, valamint a játékok eladása nő. A dekorációs termékek közül a legnépszerűbbek a gyertyák, díszek, csomagolóanyagok, illetve az ünnepi világítás, az étkezéshez kapcsolódó termékek közül a poharak, étkészletek, tárolódobozok, székek, asztalok a legkeresettebbek.

November 24-30. között az Ikea csaknem 99 ezer vásárlást, december 1-7. között több mint 117 ezer vásárlást regisztrált, az árbevétel mindkét héten hasonló, több mint 2,1 milliárd forint volt. Az Ikea jelezte azt is, hogy az elmúlt hat pénzügyi év mindegyikében kétszámjegyű forgalom-növekedést értek el Magyarországon. Az augusztus végén zárult 2019-es pénzügyi évben 18 százalékos volt a növekedés az előző pénzügyi évhez képest, a 2020-as pénzügyi évben a nettó árbevétel 12 százalékos emelkedésére számítanak.

A dm Magyarország a forgalom 8 százalékos bővülésére számít decemberben az előző év azonos időszakához képest. A drogérialánc tájékoztatása szerint az év utolsó hónapja a legforgalmasabb, de már novemberben elkezdődik a növekedés. Sokan az utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást, így még az utolsó héten is nagy érdeklődésre számítanak.

A legkedveltebb termék egyértelműen a parfüm, de népszerűek a karácsonyi csomagok, az arcápolási termékek és a férfi kozmetikumok is. A dm tapasztalatai szerint a vásárlók sokkal tudatosabbak és felkészültebbek, több csatornán is tájékozódnak vásárlás előtt, illetve egyre többen keresik a fenntartható termékeket, erősödik az öko, bio és natur szegmens.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.