Az Auchan 5 százalékos forgalomnövekedésre számít decemberben az előző év azonos időszakához képest, ez a tavalyi bővüléssel nagyságrendileg megegyezik – közölte a vállalat az MTI megkeresésére. Decemberben a forgalom általában csaknem 70 százalékkal, a vásárlások értéke pedig akár 30 százalékkal több, mint az év többi hónapjában. Az év utolsó hónapja a vállalat teljes évi forgalmának körülbelül 15 százalékát teszi ki.
Ebben az időszakban a műszaki cikkekből az átlagosnál csaknem 40 százalékkal fogy több, a dekorációkból 20 százalékkal, a bejgli és finompékáru forgalma 15 százalékkal, a játékoké és a csokoládéé pedig csaknem 10 százalékkal nő. A teljes húskínálat ünnepek előtti forgalma várhatóan az éves értékesített mennyiség mintegy 15 százalékát teszi majd ki. Az év végén a tartós pék- és cukrásztermékek forgalmának csaknem negyedét az ünnepi szezonális termékek adják.
A tapasztalatok szerint az ünnepi élelmiszereknél is a minőségi termékek felé tolódik a kereslet. A magyar vásárlók a hagyományos ízvilágú alapanyagok mellett egyre nyitottabbak az újdonságok iránt.
Az élelmiszerek forgalmának növekedése már elkezdődött, a legnagyobb rohamot a karácsony előtti utolsó hétvégén, december 21-én és 22-án várja az Auchan.
A CBA 5-6 százalékkal nagyobb forgalomra számít decemberben, mint az előző év azonos időszakában. Idén egész évben magasabb volt a forgalom a CBA hálózatában, mint tavaly, ezért decemberben is nagyobb növekedést várnak a tavalyinál – tájékoztatta az MTI-t a vállalat. Az őszi hónapok forgalmához képest 20-25 százalékos többletet szoktak tapasztalni decemberben, az idén is erre számítanak.
Az év végi ünnepek időszakában minden termékkör iránt jelentősen magasabb a kereslet, mint az év többi hónapjában. A forgalmi felfutásban nagy szerepet játszanak az ilyenkor kínálatba kerülő szezontermékek, csokoládéfigurák, szaloncukor, különféle díszek, egyéb kiegészítők. Jelentős forgalmi bővülést érzékel az üzletlánc a sütés kellékeinél, a húsféleségeknél, az alkoholos italoknál is.