Átadás előtt az utasváró

Rövidesen eltűnik a Ferihegyi repülőtér bádogvárója, miután elkészült az új utasmóló első üteme, amely a diszkont-légitársaságok utasait szolgálja ki – értesült a Magyar Nemzet építőipari forrásokból.

2020. 01. 09. 5:45
A diszkont-légitársaságokkal repülők számára az év végére teljesen elkészül a móló Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamarosan átadják a forgalomnak az új épületszárny – vagy ahogy a reptéren nevezik: móló – első ütemét, amit a Budapest Airport (BA) a diszkont-légitársaságok utasainak kiszolgálására építtetett a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren – értesült lapunk építőipari forrásokból.

A reptér-üzemeltető nem kívánta kommentálni a hírt. Mint lapunk szeptemberben beszámolt róla, a korábban tervezett Ferihegy 2C terminál – tehát nem a jelenlegi bádogváros – helyén épül az egyszintes létesítmény, amelyben a XXI. századi igényeknek megfelelő komfortfokozattal felszerelt, azaz ülőhelyek, fűtés-hűtés, mosdók és élelmiszer-vásárlási lehetőség várja az utasokat, akik a terminál kapuin át a reptéri betonra lépnek majd, ahonnan autóbuszok viszik őket a repülőgépekhez.

A diszkont-légitársaságokkal repülők számára az év végére teljesen elkészül a móló
Fotó: Éberling András

Úgy tudjuk, hogy a móló néven emlegetett könnyűszerkezetes létesítmény megépítését három ütemre bontották, és most az első átadására kerülhet sor. A második ütemben elkészült részt az év közepén, a harmadikban megépítettet a végén nyitják majd meg.

Az utasmóló – pier – olyan reptéri létesítmény, amelynek a közelében parkolhatnak a repülőgépek. A pierből kinyúló hidakon az utasok közvetlenül, a reptéri beton érintése nélkül szállhatnak ki és be. Ilyen a Ferihegyi reptér tavaly nyáron átadott B oldali utasmólója is: az utasok mind a hidakon, mind gyalog vagy busszal is elérhetik a gépeket. A most megnyíló móló azonban nem ilyen. Mivel egyszintes, az utasok csak a betonra léphetnek a kijáratokon.

A kormány tavaly július végén jelentette be, hogy a reptérkezelő átépíti a diszkontjáratok be- és kiszállítására szolgáló bádogépületeket és a hozzájuk tartozó sétálós folyosórendszert. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy korábbi Kormányinfón azt mondta, hogy 2020. január 1-jével rendeleti úton tiltják be a bádogterminál használatát, ha nem lesz változás.

Az új létesítmény forgalomba állásával többé nem lesz szükség a jelenleg használt, ideiglenesnek szánt bádogfedelű utasvárókra. Az egyszerűsített beszállítókapuk használatát korábban nemcsak a kormány, de maguk a diszkont-légitársaságok is nehezményezték. Váradi József, a Wizz Air vezetője azt mondta, hogy a bádogterminál használata csak a reptér-üzemeltető üzleti érdekeit szolgálta.

Eközben a BA tegnap bejelentette, hogy Sir Michael Hodgkinsont, a korábbi angol repülőtér-üzemeltető vállalat, a BAA egykori vezérigazgatóját és Vazil Hudákot, az Európai Beruházási Bank korábbi alelnökét nevezte ki a társaság igazgatóságának tagjaivá. Hodgkinson elismert iparági szakértő, Hudák a közintézmények finanszírozása terén bír igen kiterjedt tudással.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.