Három százalék körül lehet az idei infláció

Horváth Éva
2020. 03. 27. 11:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ebben az évben az infláció három százalék alá csökkenésével számol a Magyar Nemzeti Bank, hosszabb távon pedig háromszázalékos szint környékén stabilizálódhat a hazai fogyasztói árszínvonal átlagos romlása. Balatoni András, a jegybank közgazdasági előrejelzés és elemzés igazgatóság vezetője a legfrissebb inflációs jelentés tegnapi ismertetésekor kifejtette: az infláció már márciusban négy százalék alá eshet, és éves szinten a maginfláció (azaz a gyorsan változó külső gazdasági hatásoktól megtisztított érték) is elmarad majd attól, amit a korábbi előrejelzések valószínűsítettek. A mérséklődést az online tájékoztató során Balatoni András többek között az olaj árának jelentős visszaesésével magyarázta, ami a nyers élelmiszerek árának emelkedését is ellensúlyozza.

A jegybank várakozása szerint a koronavírus gazdasági hatásai a második negyedév eredményeit jelentős mértékben visszavetik, és ezen hatások elől Magyarország sem térhet ki, hiszen a belföldi termelésben jelentős szerepet játszó ágazatok állhatnak le. A növekedés ugyanakkor idén is legalább két százalékkal magasabb lehet az uniós átlagnál, s az igazgatóság vezetője a növekedés fenntartásában jelentősnek látja a lakossági fogyasztás szerepét. Az államadósság csökkentését a veszélyhelyzet nem befolyásolja, a beruházási ráta pedig a lassulás ellenére is megközelítheti a 30 százalékot – mondta Balatoni András. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a járvány elhúzódásával a kilátások is módosulhatnak, de a magyar gazdaság a legkedvezőtlenebb jegybanki előrejelzés szerint is elkerüli a recessziót 2020-ban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.