Jelentősebben drágult az élelmiszer márciusban

Magyar Nemzet
2020. 04. 09. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Egy hónap alatt a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal emelkedtek. Ezen belül az élelmiszerek ára a megszokottnál nagyobb mértékben, átlagosan egy százalékkal nőtt, amiben a koronavírus-járvány miatt megnövekedett kereslet is szerepet játszhatott – jelentette tegnap a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A járműüzemanyagok ára a jelentősen visszaeső olajárak hatására 5,3 százalékkal csökkent egy hónap alatt, így ez az egy termékkör önmagában 0,4 százalékponttal mérsékelte a fogyasztói árak alapján számolt index emelkedését. Az éves maginfláció a februári 4,1 százalékról 4,3 százalékra emelkedett.

A Magyar Nemzeti Bank kommentárja szerint a márciusi infláció csökkenését az üzemanyagárak mérséklődése magyarázza, míg szerintük a maginfláció emelkedéséhez egyes feldolgozott élelmiszerek és piaci szolgáltatások áremelkedése járult hozzá.

Az elemzők ugyanakkor valamivel alacsonyabb, 3,6-3,7 százalékos márciu­si inflációt vártak. Szerintük a március­ban lassuló infláció ellenére a jegybanki célsáv fölé tovább emelkedő maginfláció arra figyelmeztet, hogy jelentős inflációs nyomás van a gazdaságban. A gyenge forintárfolyam mellett ez indokolja a jegybank kamatemelésről hozott keddi döntését, de a többi likviditásbővítő intézkedés mellett a szigorító lépés keresletet visszafogó hatása aligha jut majd érvényre – fejtették ki az MTI-nek az elemzők.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.