Ma kezdődik a Boeing 737 Max gépek számára az újrahitelesítési repülési teszt, amelyet a Federal Aviation Administration (FAA), vagyis az amerikai szövetségi légügyi hatóság felügyel. A járatokat hét prototípus hajtja végre – tette közzé az Airlinegeeks.com. A légi járműveket ellenőrző berendezéssel látják el, és előre meghatározott manőverek sorozatát fogják végrehajtani. A személyzet kipróbálja a két halálos balesetet is okozó MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) szoftvert annak érdekében, hogy az FAA ki tudja értékelni a módosításokat. Ha sikerrel zárulnak a tesztek, és az FAA jóváhagyta a módosításokat, várhatóan más légiközlekedési hatóságok folytatják a vizsgálatokat. Az európai EASA, a kínai CAAC és a brazil ANAC kijelentették, hogy az engedélyezéshez további feltételeket kell teljesítenie a Boeingnek.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) tavaly március 18-án függesztette fel az összes Boeing 737 Max–8 és Max–9-es üzemelését a kontinensen, majd az egész világon a földre kényszerítették a típust. A letiltáshoz két légikatasztrófa vezetett.

Fotó: Reuters
Az első során 2018 októberében az indonéz Lion Air légitársaság gépe zuhant le 12 perccel a felszállás után. A fedélzeten tartózkodók, 189 utas és a teljes személyzet a Jáva-tengerbe veszett. 2019. március 10-én az Ethiopian Airlines gépe csapódott földbe az etióp főváros, Addisz-Abeba közelében nyolc perccel az indulás után. A 157 utas és a személyzet tagjai közül senki nem élte túl a szerencsétlenséget.