Miután az amerikai kormány rövid, kilencvennapos határidőt adott a kínai közösségi médiacégnek amerikai részlege eladására, érthető, hogy gyülekeznek a komoly vevők. A Microsoft volt az első, amely vételi szándékát jelezte, majd szóba került a Twitter és a Netflix is a lehetséges vevők között, most pedig a Walmart jelezte, hogy a Microsofttal együttműködve képzelné el a vásárlást, miután véleménye szerint ezzel mindenki jól járna.

A TikTok amerikai vállalkozását azért kell eladni, mert ha erre nem kerül sor az adott határidőn belül, a weboldal működését betiltják. Donald Trump azzal indokolta a döntést, hogy a kínai tulajdonú TikTok megosztja a felhasználók adatait a kínai kormánnyal. A vevőnek szigorúan amerikai cégnek kell lennie. A kínai kormány politikai motivációjúnak minősítette az amerikai lépést, ugyanakkor az indiai kormány is betiltotta az alkalmazást hasonló okokra hivatkozva, sőt jó néhány másik kínai alkalmazás is tiltólistára került.
A TikTok 2018-as elindulása óta rendkívül sikeres, elsősorban a 25 év alattiak körében. Az oldalon rövid videókat lehet közzétenni, melyek elkészítéséhez rengeteg zenei anyag és különféle szűrő vehető igénybe. Az amerikai részleg várható eladási árát harmincmilliárd dollárra becsülik, amennyiben létrejön az üzlet. Az eladó ugyanakkor kiszolgáltatott, hisz a határidő szorítja, kérdés, hogy mekkora verseny alakul ki a lehetséges vevők között.