Már kezdődik a novemberi akciózás a webboltokban

Újabb szokatlan jelenséget idézett elő a koronavírus-járvány a fogyasztás ösztönzésére, miután októberben már meglepődhettek a vevők az áruházakban, ahol idén minden korábbinál hamarabb megjelent a karácsonyi termékkínálat. Az internetes boltok is versenyfutásba kezdtek a járvánnyal, és többen már ezekben a napokban megnyitják a hivatalosan november végén tartandó fekete péntek (black friday) akciós kampányt.

2020. 10. 21. 6:30
null
Elsőként a drágább termékek fogytak el a készletből Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pandémia első hulláma ­egyértelműen az internetes áruházakat emelte meg az átterelődött lakossági fogyasztással, míg a hagyományos iparcikküzletek inkább elszenvedték a kijárásokkal korlátozott tavaszi időszakot, s miután a nyáron lélegzethez jutottak, úgy tűnik, az év végi ünnepi bevásárlások is több termékkörben a webes boltokat futtatja majd fel.

Sokan rákaptak a kényelmes vásárlásra, és az újranyitás után is megmaradt a mindennapokat könnyítő házhoz rendelés népszerűsége
Fotó: 123RF

A piaci hangulat fokozódik a második járványidőszakban, mivel úgy tűnik, a szokatlan fordulatokkal teli ­2020-as év zárásaként a vírus tömeges terjedése az utolsó két hónapban megpecsételheti a bevásárlóközpontok, szaküzletek, hipermarketek, piacok, ajándékboltok máskor nagyvonalú ünnepi várakozásait. Máris van veszteség: elmarad a főváros legnagyobb hagyományú, Vörösmarty téri adventi vására, ahol eddig kézművesek, hazai termékek árusai szerezhettek biztos ünnep előtti bevételeket.

Nem bízzák a véletlenre az internetes szereplők: a virtuális boltlátogatás vírusmentes előnyeire építve több webkereskedő már ezekben a napokban megnyitja az idén hivatalosan november 27-re meghirdetett fekete péntek, azaz black friday akciós kampányt, 40–70 százalékos árengedménnyel kínálva néhány terméket a népszerűbb iparcikkekből.

Fekete péntek: egyre több hagyományos üzlet is csatlakozik az akciókhoz
Fotó: Havran Zoltán

Ugyan még csak hangolnak a vevőcsalogató kedvezményekkel az e-boltok, de már sejthető, hogy egész novemberben kemény árháború lesz főként a háztartási gépek, lakberendezési tárgyak, illatszerek, játékok, műszaki eszközök, divatáruk területén, ám az akciózás ezúttal sem marad a virtuális térben, a leértékeléstől lelkesült vásárlótömegre ugyanis az áruházláncok is készülnek. Az iparág várakozásai szerint ugyanakkor idén is a felkereshető árusítóhelyeken bonyolódik az ünnepi forgalom java, mivel a víruskockázat ellenére sokan ragaszkodnak az üzletben történő ajándékválogatáshoz vagy a készülékek előzetes kipróbálásához, az élelmiszerek személyes beszerzéséhez.

Erre utal egy friss piackutatás: míg tavaly minden harmadik ember vásárolt fekete pénteken, idén a lakosság fele tervez élni a kedvezményekkel. A várható rohamból jut majd a klasszikus boltoknak is: a lakosság a tavalyinál nagyobb arányban tervezi a fizikai egységeket is felkeresni a black friday miatt – mutat rá a LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.