Az internetes kereskedelem nyertese lett a járvány miatti válságnak

A csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 43 százalékkal bővült, folytatva az évek óta tartó tendenciát.

Magyar Nemzet
2020. 12. 03. 9:04
Internetes vásárlás Forrás: PEXELS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 2,4, naptárhatástól megtisztítva 1,9 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest. Az előző hónaphoz viszonyítva 1,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalmának szezonális és naptárhatástól megtisztított volumene. Októberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 1,2 százalékkal nőtt, míg a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 1,2, az üzemanyag-kiskereskedelemben pedig 10,5 százalékkal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz képest. Január–októberben a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 0,3 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Az adatokból kiderült, hogy az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,6 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 43 százalékkal bővült, folytatva az évek óta tartó tendenciát.

 

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 18 százalékkal csökkentek.

Az előző hónaphoz képest 1,2 százalékkal nőtt októberben az üzletek forgalma
Fotó: Teknős Miklós

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.