Új aranykort, majd hektikus hullámzást hozott a pandémia a magyarországi webáruházaknak, amelyek a megrendelők számának növekedésével jelentős adatvagyont is felhalmoztak, ami a karácsonyi kereslet meglovagolásának lehet az egyik kulcsmotívuma – állapította meg a HD marketing e-kereskedelmi helyzetjelentése.
A 2020. január–novemberre vonatkozó időszak vizsgálata során kiderült, hogy a koronavírus-járvány vásárlási szokásokat megváltoztató hatása eddig sosem látott mértékben tornázta fel a webáruházak látogatottságát, amikor az átlagos 17-19 százalékos növekedéshez képest 31 százalékos volt a forgalombővülés.

Megállapították: a termék alapú webáruházak egyértelműen akkor lőttek ki tavasszal, amikor a lezárások érvényben voltak és a felhasználók félelmei jelentősen nőttek a boltokban történő személyes vásárlások kapcsán. A karanténos március–április minden eddigi rekordot megdöntve, 62–64 százalékos növekedést produkált, az új aranykort jelentett a webáruházaknak.
Ezt követően továbbra is átlag felettinek számított a május–június értékesítése is és bár továbbra is sok új vevő érkezett, de ez előző hónapokhoz képest már csak kisebb növekedés volt az internetes áruházakban.
Július–augusztusban visszatért az üzletág a korábban megszokott növekedési ütemhez, hogy aztán szeptemberben és októberben átadja a helyét a kiszámíthatatlan, hektikus változásoknak: ekkor egyes áruházaknál – akik tavasszal pedig nagyot nőttek – inkább visszaesés jött, míg mások, akik tavasszal közepesen vagy csak alig nőttek, pont ebben az időszakban erősödtek meg – mutatott rá az elemzés.