Környezettudatos startupba fektettek a Cápák

Egy hazai csapat a nagyfokú élelmiszer-pazarlást kívánja megelőzni innovatív megoldásával.

Magyar Nemzet
2021. 03. 18. 6:18
null
A Munch csapatát Wettstein Albert és Perepelica Kirill képviselte Forrás: K&H Bank
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évente fejenként 65 kilogramm élelmiszert dobunk ki a kukába – világít rá a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal 2020-as felmérése. Ennek a mennyiségnek több mint a fele megmenthető lenne, erre kínál innovatív megoldást egy hazai ­startup. A Munch által fejlesztett alkalmazással a boltok, pékségek, éttermek és szállodák a nap végén kedvezményesen értékesíthetik az el nem adott, ám jó minőségű ételeiket, így felvéve a harcot az élelmiszer-pazarlással. A kezdeményezés pedig nemcsak a felhasználók, de a befektetők körében is igen népszerű: a Cápák között üzleti show-műsor történetében először, az összes Cápa beszállt a csapat támogatásába – derül ki a K&H Bank sajtóközleményéből. A Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő startup egyik alapítója, Wettstein Albert elmondta:

– A Munch alkalmazást már csaknem harmincezren letöltötték, és öt magyarországi városban – Budapesten kívül Győrött, Szegeden, Sopronban és Debrecenben – vagyunk elérhetők. Célunk a hazai terjeszkedés, szeretnénk további éttermeket, boltokat bevonni a kezdeményezésbe és az általunk kínált szolgáltatással jelen lenni más városokban is. Emellett pedig a nemzetközi piacra lépésre is készülünk, valamint a Magyar Élelmiszerbankkal való együttműködésnek köszönhetően már nélkülözőknek is el tudunk juttatni ételadagokat – idézi a közlemény Wettstein Albertot, aki a harmadik évaddal jelentkező Cápák között üzleti show-műsorban Perepelica Kirillel együtt képviselte a startupot.

A Munch csapatát Wettstein Albert és Perepelica Kirill képviselte
Fotó: K&H Bank

A nemrégiben elstartolt üzleti show-műsor, a Cápák között történetében először fordult elő, hogy mind az öt befektető ígéretesnek találta a vállalkozást és befektetett abba. – A Cápák között versenyzőinek az első adás óta vagyunk a pénzügyi mentorai, így jól tudjuk, mi az a szempont, amely minden Cápa meggyőzéséhez elengedhetetlen: jövedelmező befektetésként láttatni a céget. Ehhez pedig a jó ötlet, az elkötelezett csapat és a meggyőző piaci növekedés mellett ma már az is hozzátartozik, hogy a vállalkozás egy valós társadalmi problémára kínáljon innovatív megoldást – összegezte Kökény Roland, a K&H Bank kkv-marketing- és támogatásvezetője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.