A Mol-csoport megállapodott az OMV-vel arról, hogy az OMV Downstream GmbH-tól mint közvetlen részvényestől megvásárolja az OMV Slovenija d.o.o. 92,25 százalékát, amelyben az INA d.d. már 7,75 százalékos kisebbségi részesedéssel rendelkezik. A felek 301 millió eurós vételárban egyeztek meg.
A tranzakció százhúsz szlovéniai töltőállomást foglal magában. Az OMV Slovenija az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt: 108 OMV-, négy EuroTruck- és nyolc Avanti/Diskont-kutat. A Mol-csoport az INA-val együtt a felvásárolt vállalat nagykereskedelmi üzletágát is tartalmazó eszközök százszázalékos tulajdonosa lesz. A tranzakció versenyhatósági engedélyhez kötött.
A magyar energetikai vállalat jelenleg 53 töltőállomással van jelen Szlovéniában, 48 töltőállomás Mol Slovenija, öt pedig INA márkanév alatt üzemel, amellyel a harmadik legnagyobb piaci szereplő az országban.

Fotó: Bloomberg/Getty Images/Oliver Bunic
A megállapodás illeszkedik a vállalat Shape Tomorrow 2030+ frissített, hosszútávú stratégiájába, amely különösen nagy hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére.
– Ez a lépés összhangban van azon stratégiai törekvésünkkel, amelynek célja, tovább bővítsük töltőállomás-hálózatunkat a már meglévő és a potenciális új kelet-közép-európai piacokon – mondta Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy 2025-ig legalább 2200 töltőállomást szeretne üzemeltetni a vállalat (jelenleg 1941-et birtkol). – Hiszem, hogy a fogyasztói szolgáltatásokban hatalmas potenciál rejlik az energiaátmenet során. Integrált üzleti modellünk és gyorsuló növekedésünk azt is lehetővé teszi, hogy pénzügyi forrásokat biztosítsunk a fenntartható megoldások fejlesztéséhez, és a körforgásos gazdaság fellendítéséhez a régióban. Szlovénia nem új piac számunkra, az elmúlt huszonöt évben lehetőségünk volt kiváló minőségű üzemanyagokat és szolgáltatásokat bevezetni, így a Mol Slovenija sikertörténet lett. Ennek a lépésnek köszönhetően az INA-val közösen Szlovénia egyik legfontosabb piaci szereplőjévé válunk – összegzett Hernádi Zsolt.