A Flixbus anyacége, a Flixmobility utazási platform megvásárolja a Greyhound Lines amerikai busztársaságot, amely Észak-Amerika legnagyobb távolsági szolgáltatója – tette közzé a Focus.de.
A müncheni székhelyű cég, amely Németországban a Flixbus mellett a Flixtrain márkáról ismert, mintegy 172 millió dollárért, 148 millió euróért 2400 úti célt vesz át az Egyesült Államokban.
– A Flixbus és a Greyhound együtt kielégíti a környezetbarát mobilitás iránti megnövekedett keresletet az Egyesült Államokban – közölte André Schwämmlein, a Flixmobility társalapítója.
A német cég 2018 óta van jelen Flixbus márkájával az Egyesült Államokban, ahol jelenleg 195 célállomást szolgál ki. Németországban és az EU-ban a Flixmobility évek óta messze legnagyobb szereplő a távolsági buszok piacán. A Greyhound korábban a Firstgroup brit közlekedési vállalat része volt. Az értékesítéssel a vállalat megerősíti jelenlétét a nagy-britanniai tömegközlekedési piacon – jelentette be a Firstgroup.
A Flixbus a foglalási szoftvert fejlesztő német startupból
mára Európa legnagyobb expresszbusz-szolgáltatójává vált, amely most dinamikus terjeszkedésbe kezdett.
Meghódíthatják a hatalmas orosz piacot, az első útvonal Szentpétervárt, Velikij Novgordot és Tallint köti össze. A mobilitási cég 2021-ben emellett egy újabb kontinensen, Dél-Amerikában is piacra lép, először a legnagyobb városok – például Rio de Janeiro és Sao Paulo – összekötését tervezi.
Borítókép: Reuters/Fabrizio Bensch