Gyorsult az infláció Németországban

A koronavírussal kapcsolatos hatásokat a német gazdaságban egyre inkább háttérbe szorítják az Ukrajna elleni orosz támadás hatásai.

Magyar Nemzet
2022. 03. 11. 10:16
20201223 Nyíregyháza Karácsonyi ajándékok visszacserélése - illusztráció Fotó: Sipeki Péter SP Kelet-Magyarország Fotó: Sipeki Peter Forrás: Kelet-Magyarország
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Februárban gyorsult a németországi infláció, amely az előzetes adattal megegyezően a második hónapban 5,1 százalék volt a januári 4,9 százalék után. 

A távirati iroda által idézett szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis szerint a fogyasztói árak havi bázison 0,9 százalékkal emelkedtek Németországban.

A pénteki közlés alapján az árszínvonal-emelkedést a termelői árak évi 25 százalékos növekedése befolyásolta, különösen az energiatermékeknél.

– A koronavírussal kapcsolatos hatásokat egyre inkább háttérbe szorítják az Ukrajna elleni orosz támadás hatásai

– hangsúlyozta Georg Thiel, a Szövetségi Statisztikai Hivatal elnöke, hozzátéve, hogy a jelenlegi áremelkedések – különösen az ásványolajtermékek esetében – még nem tükröződnek a februári eredményekben.

Mélyen zsebbe nyúlhattak a német fogyasztók februárban. Fotó: Mirkó István

Az árucikkek árai összességében 7,9 százalékkal emelkedtek 2021 februárjától 2022 februárjáig. 

Különösen az energiatermékek drágultak az inflációt meghaladó mértékben, 22,5 százalékkal februárban a januári 20,5 százalék után. Eszerint az üzemanyagárak 25,8 százalékkal, a háztartási energiaárak pedig 20,8 százalékkal nőttek egy év alatt. Ezt több tényező befolyásolta, például a válságon kívül az év elején tonnánként 25 euróról 30 euróra emelt szén-dioxid-adó.

Az élelmiszerek drágulása februárban 5,3 százalékos volt éves összevetésben, amely januárhoz képest 5 százalékkal volt magasabb Németországban. 

A fogyasztóknak főként a friss zöldségekért kellett többet fizetniük (11 százalékkal), illetve a tejtermékekért és a vajért (6,7 százalékkal). Emellett a növények és virágok 8,7 százalékkal, a járművek 7,8 százalékkal és a kávétermékek 6,7 százalékkal drágultak. 

Összességében a fogyasztási cikkek 10,5 százalékkal, a tartós fogyasztási cikkek pedig három százalékkal emelkedtek. A szolgáltatások árai az általános infláció alatt maradtak: összességében 2,8 százalékkal voltak magasabbak a második hónapban, de ezen belül például a szervezett utazások árai csaknem kilenc és fél százalékkal drágultak.

 

 

Borítókép: A ruházati termékek árai is nőttek a németeknél (Fotó: Kelet-Magyarország/Sipeki Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.