A koronavírus okozta nehézségek ellenére is bővült a média- és kommunikációs piac tavaly

Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány 2021-ben is éreztette hatását, tavaly abszolút értékben bővült a média- és kommunikációs piac, a médiaköltések harmada a digitális platformokhoz került – írta a Világgazdaság szerdán a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségeinek adatai alapján.

Forrás: MTI, Világgazdaság2022. 04. 06. 7:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A médiatorta csaknem 305 milliárd forintot tett ki, összességében az előző évhez képest 19,5 százalékkal nőtt. A piac másik nagy szegmense a kommunikációs szektor, itt a torta mérete 524,2 milliárd forint volt, 24 százalékkal haladva meg a 2020. évit.

A lap cikke szerint tavaly a teljes médiatortában elfoglalt vezető helyezésekben nem volt változás: az első helyen a digitális globális szektor (Google, Facebook stb.) állt, a második helyen a televíziók, a harmadik helyen a digitális lokális tartalomszolgáltatók, a negyediken pedig a sajtó. A torta harmadát a globális digitális médiaköltés hasította ki, 101,8 milliárd forintot, ez 2020-hoz képest mintegy 28,2 százalékos növekedés.

Reálértéken 2021-ben 2019-hez képest a médiatorta hazai szeleteinek összteljesítménye 0,2 százalékkal, a kommunikációs torta 11,1 százalékkal csökkent – közölte Gulyás János, az MRSZ elnöke a Világgazdasággal.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.