Láthatóvá válni és fejlődni segítene a Közel-Keleten működő turisztikai szegmensben dolgozó női tech startupoknak az a verseny, amelyet Szaúd-Arábia legnagyobb kkv-konferenciáján jelentettek be. A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) ezzel is arra kíván ráerősíteni, hogy a turizmuson és a hozzá kapcsolható határterületeken (wellness, vendéglátás, rendezvények, utazás, egészségügy, város- és vidékfejlesztés, fenntarthatóság, digitalizáció stb.) keresztül a nők megmutathatják, mit tudnak, és jelentős sikereket érhetnek el. A technológiai startupverseny döntősei csatlakoznak az UNWTO innovációs hálózatához, így lehetőségük nyílik bekapcsolódni a szervezeten belül működő mentor-, illetve pályázni az ösztöndíjprogramokra.
A jelentkezési feltételek között szerepel, hogy a pályázó startupok vezetői vagy tulajdonosai nők legyenek, akik Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emírségekben, Egyiptomban, Katarban, Ománban, Bahreinben, Kuvaitban, Jordániában, Libanonban, Szíriában, Irakban, Líbiában vagy Jemenben működtetik nemzetközi növekedési potenciállal bíró vállalkozásukat. A győzteseket a turizmus világnapján, szeptember 27-én Rijádban hirdetik ki.
Az UNWTO 2018 óta több mint 21 startupversenyt és innovációs kihívást indított, amelyek a világ több mint 150 országában mozgatták meg a turizmussal foglalkozókat. A több mint tízezer résztvevővel és 214 millió USD finanszírozással a szervezet folytatja a digitalizáció és az innovációk támogatására irányuló erőfeszítéseit, összhangban a helyi közösségek fejlődésével.
Borítókép: illusztráció (Forrás: Shutterstock)