Hamar népszerűvé vált a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új, március végén indult szolgáltatása: az úgynevezett szervezeti aláírással ellátott, hitelesített keresetkimutatást már több mint négyezer adófizető vette igénybe.
De miről is van szó? Korábban a keresetkimutatást kizárólag csak kérvényre adta ki az adóhatóság. Ráadásul az iratot nem a kérelmező magánszemélynek küldte meg a NAV, hanem egyenesen annak a pénzintézetnek, amelyet az adófizető megjelölt, ahonnan például kölcsönt akart felvenni.
– A fejlesztés nyomán most azonban már maga az ügyfél intézheti a dolgot, az általa lekért példányon pedig ott szerepel a NAV aláírása. Ennek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy a magánszemély bármelyik regisztrált pénzintézetnél felhasználhassa a dokumentumot, ezáltal megkönnyítve a hitelügyintézést – közölte a Magyar Nemzet kérdésére az adóhatóság szóvivője. Kis Péter András hozzátette: az új fejlesztés minden olyan eljárásban alkalmazható, ahol a munkáltatók, kifizetők által havonta a NAV-hoz lejelentett adó- és járulékbevallás adatainak hiteles igazolására van szükség.