Akadálymentesített bankkártyákat vezetett be az MBH Bank

A magyar piacon elsőként jelent meg a termék, amely segítséget nyújt a vak és gyengénlátó embereknek.

2023. 09. 13. 14:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MBH Bank folyamatosan keresi a módját, hogy termékeit és szolgáltatásait minél szélesebb körnek tegye vonzóvá és hozzáférhetővé. Ezért 2023 augusztusában – a magyar pénzügyi piacon elsőként – bevezette a vak és gyengénlátó embereknek fejlesztett Touch Card funkcióval rendelkező, akadálymentesített Mastercard bankkártyát. Bizonyos kártyatípusok esetén az érintettek 2023. december 31-ig díjmentesen kérhetik meglévő kártyájuk cseréjét Touch Card megoldással ellátott kártyára.

A bank közleménye felhívta a figyelmet a Központi Statisztikai Hivatal adataira, miszerint több mint 82 ezer látássérült személy él Magyarországon. A Touch Card nemcsak az ő életüket teheti könnyebbé, hanem az idős emberekét is. A bankkártyák kialakítása az elmúlt években a lapos felületű kártyák irányába fejlődött a dombornyomás helyett. Míg ez a modern irányvonal biztonságosabbá teszi a kártyahasználatot a számlatulajdonosoknak és a bankoknak, megnehezíti a súlyosan látássérült embereknek a hitel-, betéti vagy prepaid kártyáik megkülönböztetését. 

A Touch Card betéti és hitelkártyák oldalán bevágások segítik a kártyák megkülönböztetését és annak felismerését, hogyan kell azokat a kártyaolvasóba helyezni. Az egyes kártyatípusok különböző bevágásokkal rendelkeznek, így érintéssel könnyen azonosíthatók. A hitelkártyán négyzet alakú, a betéti kártyán félkör, a prepaid kártyán pedig háromszög alakú a bevágás.

A különleges bankkártyák bevezetése kapcsán Ginzer Ildikó, az MBH Bank sztenderd kiszolgálásért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: – Az MBH Bank elkötelezett amellett, hogy a hazai pénzügyi piacokon a fenntartható gazdasági működés megteremtésének kulcsfontosságú szereplője legyen. Mindennapi működésünkben törekszünk a diszkriminációmentesség és az esélyegyenlőség megteremtésére. Emellett célunk, hogy ügyfeleink pénzügyeikkel kapcsolatos teendőit gördülékenyebbé tegyük, ezért nyitottak vagyunk minden olyan innovációra, amely ezt elősegíti. A Touch Card bevezetésével egyrészt a vak és a gyengénlátó ügyfeleknek, illetve az idősebb korosztálynak szeretnénk nagyobb biztonságérzetet, inkluzivitást és függetlenséget biztosítani. Másrészt minden bankkártyahasználó életét könnyebbé teszi ez a megoldás azzal, hogy segítségével egyszerűen meg lehet különböztetni egymástól az egyes típusokat.

Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója arról nyilatkozott, hogy a Mastercardnak az inkluzivitás az egyik legfontosabb szempont, amikor termékeik, szolgáltatásaik fejlesztéséről van szó. Különösen igaz ez ma, amikor a fizetési kártyák a dombornyomott nevek és számok nélküli, modern, sima felületű formatervezéssel kerülnek forgalomba, akaratlanul is nehézséget okozva azoknak, akiknek a kártyájuk azonosítása és megkülönböztetése egyébként is problémát okoz. 

A közlemény végül megjegyzi, hogy idén augusztus 1-jétől új Mastercard Standard betéti kártya vagy GO! Hitelkártya igénylés esetén az MBH Bank már Touch Card funkcióval rendelkező bankkártyát ad. A lakossági ügyfelek december 31-ig bármely MBH Bank-fiókban díjmentesen igényelhetik meglévő Mastercard Standard betéti vagy GO! Hitelkártyájuk cseréjét. Ez az akadálymentes kártya minden típusú terminálon és ATM-en működik világszerte.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Világgazdaság/Kallus György)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.