A Magyar Posta külföldön venne át szolgáltatásokat – erről beszélt az állami cég elnök-vezérigazgatója az Indexnek adott interjújában. Balczó Barnabás azt mondta, hogy a társaság már 2017 óta foglalkozik ezzel a kérdéssel. Arról is beszélt, hogy elsődlegesen a logisztikai versenypiaci szolgáltatásukkal tudnak külföldi aktivitást elérni. Már csak azért is, mert az elmúlt időszakban fejlesztették a 17 egységből álló depóhálózatukat, ami ingatlanfejlesztést és gépesítést is jelent – írja a Világgazdaság a cikk alapján. A vállalat modernizálta a flottát, elektromos gépjárműveket vásároltak, valamint bővítették a 0–24 órában működő csomagautomata-hálózatukat is. A Magyar Postának jelenleg 550 automatája van, de a jövőben itt is jelentős bővítést terveznek.
A logisztikában való külföldi terjeszkedést az elnök-vezérigazgató azzal indokolta, hogy jelentősége van a külföldről bejövő harmadik országbeli, kínai vagy más távol-keleti országok áruinak. Ebből a szempontból pedig Magyarország jó lokáció és központi helyszín.
Arra a kérdésre, hogy a logisztika mely területén tudnak jó alternatívát adni a versenytársakkal szemben, úgy reagált, hogy a társaság még 2022-ben meghozta azt a döntést, hogy belép a fulfillment piacra is. Ez gyakorlatilag robotizált bérraktározást jelent.
Számunkra ez azért jelent lehetőséget, mert a házhoz szállítással és a raktározással egy komplett csomagot tudunk kiajánlani az ügyfeleknek, akik egy partnerrel látják el ezt a szolgáltatást. Úgy gondoljuk, hogy ez a fulfillment szolgáltatás már önmagában alkalmas arra, hogy külföldre kiterjesszük
– fogalmazott.
Azt egyelőre nem árulta el, hogy pontosan melyik ország piacán jelennek majd meg, de jelezte, hogy főképp a határos országokban gondolkodnak, és már 2024-ben lépnek.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka László)