Parázs vita alakult ki a közéletben a májusban megrendezett Budapest Influencer Trip kapcsán – írja a Világgazdaság. A portál több szakmabeli véleményét is kikérte a témában, többek között annak kapcsán is, mi volt a tapasztalata a Párisi Udvar Hotel Budapestnek, akik részt vettek az eseményen, illetve hogyan látja ezt az új típusú kampányeszközt Gianni Annoni, aki évek óta sikert sikerre halmoz a vendéglátásban, de a Budapest Influencer Tripnek nem volt résztvevője.
A Párisi Udvar Hotel Budapest a Villággazdaságnak adott válaszában elmondta, hogy fontosnak tartják, hogy lehetőségük volt egy ilyen nagyszabású marketing projektben együttműködő partnerként részt venniük. Mint mondták, a közösségi média és a gyakran többmilliós, nemzetközi követőbázissal rendelkező influenszerek tartalmainak médiaértéke megsokszorozódott az elmúlt években.
Egy-egy ilyen megjelenés sok esetben a hagyományos felületeknél jóval erősebb eredményeket ér el. Tapasztalatuk szerint a város egészét támogató Budapest Influencer Trip a saját marketing aktivitásaikat is jelentős mértékben, pozitívan támogatta. Olyan, számukra kulcsfontosságú piacokon érzékelik ezt, mint Észak-Amerika vagy Németország.
A Magyar Turisztikai Ügynökség májusi influencer média trip kampányának nem titkolt célja volt a 25-40 éves korosztály megszólítása. Ők azok – mondja az Ügynökség – akiket az eddig ismert kampányeszközökkel már nem érnek el, ezért egy új típusú, a szakmában is elfogadott marketing kampányt használtak. A tartalomgyártóknak rendezett esemény miatt azonban többen támadták a Magyar Turisztikai Ügynökséget.
Lehet, hogy egy ilyen fajta marketingaktivitás meghökkentő egyesek számára, de bizonyos tömegeket célirányosan, új módszerekkel lehet csak megragadni
– nyilatkozta a Világgazdaságnak Gianni Annoni, gasztronómiai szakértő és étterem tulajdonos. Véleménye szerint, a mai világban elengedhetetlen a nemzetközi szereplők bevonása a fiatalabb generációk eléréséhez. Ezek az újfajta megközelítések, mint az influenszer marketing, szükségszerűek annak érdekében, hogy hatékonyan elérjék és bevonják ezt a célcsoportot, akikre hagyományos módszerekkel nehéz rátalálni és még nehezebb aktivizálni. Fontos figyelemmel kísérni, hogy a turisták szokásai miképpen változnak és milyen igényekkel rendelkeznek. Aki nem igazodik ehhez, az elkerülhetetlenül lemarad – közölte Gianni Annoni, gasztronómiai szakértő és étterem tulajdonos.
A Pomo D’oro tulajdonosa felidézte a Coldplay magyarországi látogatását, a amely miatt rengetegen érkeztek Budapestre. Az együttes több mint 26 milliós követőbázisú Instagram oldalán, egy, a főváros nevezetességeiről készített videót osztott meg, kiemelve a város gyönyörű arcát, ezt is mondhatjuk influenszer marketingnek. A Budapestet bemutató videót több mint 3 millióan látták. Így lehet a legjobban megragadni a figyelmet. Tehát napjainkban az influenszer marketinget megkérdőjelezni szakmaiatlanság
– zárta gondolatait Gianni Annoni.