Elindult a piaci szervezetek csatlakozása a Digitális állampolgárság programhoz, így rövidesen a számlanyitást és a szolgáltatások megrendelését is megkönnyíti a digitális állampolgár mobilalkalmazás − közölte a Digitális Magyarország Ügynökség kedden az MTI-vel.
A közlemény szerint június 1-jétől a piaci szervezetek is csatlakozhatnak a Digitális állampolgárság programhoz. A szolgáltatás bevezetésével az ügyfelek a DÁP-mobilalkalmazás segítségével tudnak belépni a szolgáltatók ügyintézési felületeire, így nem szükséges külön regisztráció vagy a személyes adatok egyeztetése az ügyintézésnél.

A digitális állampolgár mobilalkalmazással már eddig is mintegy kétszáz állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, ehhez az év során tíz közműszolgáltató – az MVM és több vízműszolgáltató − is csatlakozott.
Rövidesen pedig még egyszerűbbé válik az online ügyintézés a szolgáltatáshoz csatlakozó szervezeteknél: akár bankszámlanyitáshoz, közmű- és telekommunikációs szolgáltatások megrendeléséhez is elég lesz a mobilalkalmazás. Mindehhez webes ügyintézésnél elég lesz a digitális állampolgár mobilalkalmazással beolvasni egy QR-kódot, mobilos ügyintézésnél pedig egyetlen gombra koppintani és engedélyezni a kért hozzáférést. Ezzel a felhasználó máris igazolta a személyazonosságát és nincs szükség a felhasználónevek és jelszavak megjegyzésére.
Fontos, hogy a szolgáltatás az internetes ügyintézést könnyíti meg, személyes ügyintézéshez a felhasználónak továbbra is magánál kell tartania az okmányait; a mobilalkalmazás személyes ügyintézéskor történő használata egy későbbi fejlesztés részeként lesz elérhető − hangsúlyozta közleményében az ügynökség.
Arra is kitértek, hogy a következő időszakban folyamatosan csatlakoznak majd újabb szolgáltatók a programhoz: jelenleg 125 szervezet – pénzügyi, telekommunikációs és közműszolgáltatók – dolgozik a bevezetésen és teszteli az éles rendszert.