Még egyszerűbbé válik az online ügyintézés, újabb szolgáltatókkal bővül a Digitális állampolgárság program

Hamarosan a számlanyitást és a szolgáltatások megrendelését is megkönnyíti a digitális állampolgár mobilalkalmazás. Június 1-jétől már a piaci szervezetek is csatlakozhatnak a programhoz.

2025. 06. 10. 15:43
Forrás: Mediaworks
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elindult a piaci szervezetek csatlakozása a Digitális állampolgárság programhoz, így rövidesen a számlanyitást és a szolgáltatások megrendelését is megkönnyíti a digitális állampolgár mobilalkalmazás − közölte a Digitális Magyarország Ügynökség kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint június 1-jétől a piaci szervezetek is csatlakozhatnak a Digitális állampolgárság programhoz. A szolgáltatás bevezetésével az ügyfelek a DÁP-mobilalkalmazás segítségével tudnak belépni a szolgáltatók ügyintézési felületeire, így nem szükséges külön regisztráció vagy a személyes adatok egyeztetése az ügyintézésnél.

Digitális Állampolgárság
Júniustól piaci szereplőkkel bővül a Digitális állampolgárság program. Fotó: Mediaworks

 

A digitális állampolgár mobilalkalmazással már eddig is mintegy kétszáz állami ügyintézési felületre lehetett bejelentkezni, ehhez az év során tíz közműszolgáltató – az MVM és több vízműszolgáltató − is csatlakozott. 

Rövidesen pedig még egyszerűbbé válik az online ügyintézés a szolgáltatáshoz csatlakozó szervezeteknél: akár bankszámlanyitáshoz, közmű- és telekommunikációs szolgáltatások megrendeléséhez is elég lesz a mobilalkalmazás. Mindehhez webes ügyintézésnél elég lesz a digitális állampolgár mobilalkalmazással beolvasni egy QR-kódot, mobilos ügyintézésnél pedig egyetlen gombra koppintani és engedélyezni a kért hozzáférést. Ezzel a felhasználó máris igazolta a személyazonosságát és nincs szükség a felhasználónevek és jelszavak megjegyzésére.

Fontos, hogy a szolgáltatás az internetes ügyintézést könnyíti meg, személyes ügyintézéshez a felhasználónak továbbra is magánál kell tartania az okmányait; a mobilalkalmazás személyes ügyintézéskor történő használata egy későbbi fejlesztés részeként lesz elérhető − hangsúlyozta közleményében az ügynökség.

Arra is kitértek, hogy a következő időszakban folyamatosan csatlakoznak majd újabb szolgáltatók a programhoz: jelenleg 125 szervezet – pénzügyi, telekommunikációs és közműszolgáltatók – dolgozik a bevezetésen és teszteli az éles rendszert.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.