A Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán hazatér a Pepsi gyártása, innentől kezdve a hazai boltok piacain megtalálható Pepsi-termékeket import helyett helyben fogják gyártani – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Szentkirályon.

A gyáravató ünnepségen elmondta, ez az ásványvíz- és üdítőitalgyártó 2021-ben indult, nagyjából 11 milliárd forint értékű fejlesztési programjának az egyik mérföldköve, amelynek eredményeként jelentősen bővült a vállalat palackozókapacitása.
Beszédében kiemelte, hogy a beruházáshoz az állam 3,8 milliárd forint támogatást nyújtott, így segítve elő azt, hogy az ásványvizek, illetve a Pepsi-termékek palackozási igényét helyben ki lehessen elégíteni.
A Szentkirályi továbbra is magyar egy nagy nemzetközi együttműködésben. Ezt mi, akik egy kis közép-európai nemzet vagyunk, nagyra értékeljük. Úgy, ahogyan a Pepsi-gyártás hazahozatala is nemcsak egy 11 milliárd forintos beruházás, hanem egy fontos érzelmi kérdés, úgy ez nekünk, magyaroknak érzelmi kérdés, hogy a felépített magyar brandek valóban magyar brandek maradjanak
– szögezte le a miniszter.
Szijjártó Péter megjegyezte, hogy az élelmiszeripar hazánkban stratégiai ágazat, több mint 140 ezer embernek ad munkát.
– Az elmúlt tíz évben 287 nagy élelmiszeripari beruházás jött létre Magyarországon a kormány támogatásával, összességében 1400 milliárd forint értékben, és ezek is hozzájárultak ahhoz nagymértékben, hogy tíz esztendő alatt eljutottunk oda, hogy ma egymillióval többen állnak munkában, mint egy évtizeddel ezelőtt – mondta.
Ennek a sok-sok élelmiszeripari beruházásnak az egyik következménye az lett, hogy ez az ágazat valóban válságálló lett, hiszen a Covid alatt sem volt például ellátási probléma Magyarországon
– tette hozzá.
A Szentkirályi Magyarország Kft. az MTI-hez eljuttatott közleményében Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa – Balogh Levente üzlettársa – hangsúlyozta, Magyarország iránti elkötelezettségük az elmúlt tíz évben folyamatos volt, eddig mintegy 40 millió eurót fektettek be az országban. Magyarország vonzó célpont a külföldi befektetők számára, a Pepsi-termékek hazai gyártása pedig jól példázza, hogy a magyar ipar képes világszínvonalon teljesíteni – tette hozzá.
A Mattoni 1873 a kelet-közép-európai régió egyik meghatározó ásványvíz- és üdítőital-vállalata, amelynek több mint 3000 munkavállalója van, és portfóliójába tartozik számos ásványvízmárka, emellett a Pepsico-termékek gyártója és forgalmazója is a térség számos országában.
A Mattoni 1873 tulajdonosai – az olasz Pasquale család tagjai – egy évtizede fogtak össze Balogh Leventével, és a közös vállalat azóta nagyszabású beruházásaival, minőségi termékeivel, és a folyamatos innovációval biztosítja, hogy a Szentkirályi továbbra is Magyarország egyik vezető élelmiszeripari vállalata legyen – írták a közleményben.